וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאומו של השר אטיאס נקטע: "יש אנשים באוהלים"

פנחס וולף

7.9.2011 / 11:06

שר השיכון דיבר בוועידת "כלכליסט" על ישראלים שחיים מתחת לקו העוני ולפתע פרצו סטודנטים למקום וקטעו את נאומו. אחד המוחים: "אנחנו דורשים שלא יפנו אנשים עם מצוקות אמיתיות"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: גדי וינסטוק)

נאומו של שר השיכון אריאל אטיאס בוועידת "כלכליסט" הנערכת הבוקר (רביעי) במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, הופרע על ידי קבוצת סטודנטים שהתפרצה למקום. אחד מהצעירים שהיו עטופים בדגלי המדינה צעק לעברו של השר אטיאס: "אנחנו הישראלים החדשים מכל המגזרים במדינת ישראל. יש אנשים שדורשים דיור ציבורי הוגן לכל המגזרים. יש אנשים שעדיין יושבים באוהלים".

המחאה נמשכת - כותרות אחרונות:

אחרי הפרחים: עיריית תל אביב פינתה אוהלים ברחבי העיר
דפני ליף הבטיחה: נסייע לפולשים לבניין בירושלים
במאהל ברוטשילד קיבלו צו פינוי ופרחים - והתפרעו

מוחה אחר צעק: "אנחנו דורשים שלא יפנו את האנשים הללו שיש להם מצוקות אמיתיות". מוחה שלישי טען: "אחרי שיצאו 400 אלף איש לרחובות, זה מה שעושים? אתם רוצים למסמס את המחאה". בהמשך צעקו המוחים את הסיסמה המוכרת: "העם דורש צדק חברתי". לפני כן, אחד הנוכחים קרא לשר התמ"ת שלום שמחון קריאת ביניים במהלך נאומו והשר הגיב: "לא צריך לנצל כל הזדמנות שפוליטיקאי מתחכך עם הציבור כדי להפיל עליו פטיש עשרה קילו על הראש".

השר אטיאס אמר במהלך נאומו כי "המחאה הזו סייעה לי להעביר דברים שהדרך הנוספת להעביר אותם הייתה במשבר. זה שהמחאה צודקת זה לא אומר שהיא תסיים באותו עיקרון. מקובל לחשוב שהמחאה היא של מעמד הביניים: עובדים קשה ולא גומרים את החודש. יש מיליון ישראלים שחיים מתחת לקו העוני. הם כמעט נשכחו במחאה הזאת. זאת המציאות. זה בסדר להתחיל לטפל במעמד הביניים".

אטיאס הוסיף כי "ככל שמעמד הביניים רחב יותר החוסן הכלכלי חזק יותר, אבל איזה צדק חברתי זה יהיה אם נשכח את אלה שמתחת לקו העוני. יהיה דיור ציבורי שיטמיע את החברות החלשות בתוך החברה ולא ייצור שיכוני עוני. אם המחאה תטפל רק במעמד הביניים ותתעלם מהשכבות החלשות זה יהיה עוול בל יכופר. היום יש עצירה בשוק כי עדיין לא מפנימים שצריכים להוריד מחירים בשוק, כי אם לא יורידו מחירים תהיה עצירה והכסף בבנק ידפוק על החלון. אתמול הוצאנו מכרזים עם 50 אחוזים פחות בקרקע. אני משוכנע שיהיו לנו תופעות מאוד חיוביות בנושא הזה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully