וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 10 נהרגו בפיגוע בבית המשפט העליון בדלהי

7.9.2011 / 12:33

לפחות 61 נפצעו בפיצוץ בכניסה לבית המשפט, שנגרם על ידי פצצה שהוטמנה בתיק מסמכים. לא ידוע על נפגעים ישראלים. ארגון איסלמי קיבל אחריות. במאי אירע פיצוץ באותו מקום, ללא נפגעים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

לפחות עשרה בני אדם נהרגו ו-61 נפצעו הבוקר (רביעי) בפיצוץ שאירע בכניסה הראשית לבית המשפט העליון בבירת הודו, ניו דלהי. גורמי ביטחון-פנים בהודו מסרו לתקשורת המקומית כי הפיצוץ נגרם על ידי פצצה שהוטמנה בתוך תיק מסמכים. יש לציין בחודש מאי האחרון אירע פיצוץ בעוצמה נמוכה באותו מקום, ולא גרם לנפגעים.

השר לביטחון פנים בממשלת הודו, פלניאפן צ'דמבראם, אישר בעדכון שמסר בפרלמנט כי מדובר בפיגוע, אך הוסיף כי בשלב זה הרשויות אינן יודעות איזה גוף או ארגון עומד מאחוריו. ואולם, מעט לאחר מכן, הודיע ראש מנגנון ביטחון הפנים ההודי, אס-סי סינהא, כי התקבל אימייל קבלת אחריות על הפיגוע מטעם הענף האסייאתי של תנועת הג'יהאד האיסלמי העולמית (HUJI) - ארגון מוכר הפעיל בעיקר בפקיסטן ובבנגלדש, ונחשב למסונף לאל-קאעדה. לדבריו, במערכת הביטחון ההודית מתייחסים להודעה "ברצינות".

זירת פיגוע בכניסה לבית המשפט העליון, ניו דלהי, הודו, 7 בספטמבר 2011. רויטרס
זירת הפיגוע, היום בניו דלהי/רויטרס

שגריר ישראל בניו דלהי, אלון אושפיז, נמצא בקרבת המקום, בעוד השגרירות בודקת אם יש נפגעים ישראלים בפיגוע. בשלב זה, לא ידוע על כך.

המשטרה המקומית תחמה את אזור בית המשפט, שממוקם סמוך לפרלמנט וללשכת ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג. אמבולנסים וצוותי הצלה רבים הגיעו לאזור והטלוויזיה המקומית שידרה תמונות שבהן נראו שופטים ועורכי דין רבים כשהם נמלטים מהמקום. "הפיצוץ אירע בכניסה לבית המשפט", סיפר עד ראייה לרשת CNN-IBN ההודית. "הייתה פאניקה בכל מקום. נראה שיש הרבה נפגעים".

בחודש שעבר נהרגו 18 בני אדם ו-100 לפחות נפצעו בשלושה פיצוצים שאירעו בבירת העסקים של הודו, מומביי. הפיצוצים התרחשו בו זמנית, כאשר שניים מהם אירעו באזור בית האופרה שבדרום העיר, בעוד השלישי אירע ברובע דדר שבמרכז העיר. שלושת הפיצוצים אירעו בשעת השיא ובמקומות הומי אדם. עד כה, לא קיבל אף גורם אחריות על הפיגועים.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

פיגועים קודמים בהודו:
יולי האחרון: 18 הרוגים בסדרת פיצוצים במומביי
דצמבר 2010: פעוטה נהרגה בפיגוע במקדש בוורנאסי
מאי 2010: עשרות הרוגים בפיגוע שגרם להתנגשות רכבות
נובמבר 2008: 166 הרוגים במתקפת טרור במומביי

עדכון ראשון: 8:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully