וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: פעוטה נהרגה ו-37 נפצעו בפיגוע במקדש

מטען מאולתר התפוצץ מחוץ למקדש בעיר ורנאסי, בעת טקס דתי בהשתתפות אלפים. נמסר כי בין הפצועים כמה תיירים, בהם אחד במצב קשה. פעוטה בת שנה וחצי נהרגה. לא דווח על נפגעים ישראלים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

פעוטה בת שנה וחצי נהרגה ועוד 37 בני אדם נפצעו, בפיצוץ שהתרחש אחר הצהריים (שלישי) מחוץ למקדש בעיר ורנאסי שבצפון הודו. שרידי מטען חבלה מאולתר שנמצאון במקום איששו את הסברה הראשונית שמדובר בפיגוע טרור. תנועה איסלמית בשם "המוג'הדין ההודי", פרסמה הודעת דואר אלקטרוני, בה נאמר כי היא לוקחת אחריות על הפיגוע.

לפי הדיווחים מוורנאסי, בין הנפגעים ישנם כמה תיירים, אולם עד כה לא דווח אם יש בינם ישראלים. נמסר כי מצבם של ארבעה מהפצועים קשה, בהם תייר אחד. הנפגעים פונו לבתי חולים בעיר.

פיצוץ במקדש בעיר ורנאסי בהודו. Rajesh Chaurasia, AP
מהומה על מדרגות המקדש בעקבות הפיגוע/AP, Rajesh Chaurasia

הפיצוץ התרחש בעת טקס דתי הינדי בין המקדשים שעל גדת נהר הגאנגס, שם היו מכונסים היום כ-5,500 איש לתפילות. בסמיכות מקום נמצא אחד המקדשים המפורסמים בעיר, הווישוונאט.

עדי ראייה דיווחו כי מעוצמת הפיצוץ, הועפו פיסות אבן גדולות מהמקדש למרחק כמה מטרים. מנגד, דיווחו הרשויות כי הפיצוץ היה בעוצמה "בינונית", ורק שבעה בני אדם נפצעו ממנו. יתר הנפגעים, נמסר, נדרסו במנוסת הבהלה בעקבות הפיצוץ.

ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, גינה הערב את הפיגוע. לדבריו, זהו "ניסיון להחליש את יכולתה של הודו ללחום נגד כוחות הרשע של הטרור. הניסיון הזה לא יצליח".

ורנאסי היא אחד מיעדי התיירות המרכזיים בהודו, ואחת הערים המסורתיות ועתירות המקדשים. העיר ידועה בין היתר כמרכז שריפת הגופות של הדת ההינדית. אפרן של הגופות הנשרפות בעיר מפוזר במי נהר הגאנגס, הקדוש להינדים.

אין זו הפעם הראשונה שמקדש בעיר מותקף בשנים האחרונות. ב-2006 אירע פיגוע באחד ממקדשי העיר, בו נהרגו 20 בני אדם. ב-2008, נהרגו 166 בני אדם בהתקפת טרור משולבת בעיר בומביי.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully