וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בהודו: עשרות נהרגו בהתנגשות רכבות

לפחות 65 בני אדם נהרגו לאחר ששתי רכבות התנגשו במזרח הודו. משטרת הודו: "הגורם להתנגשות הוא מטען חבלה שהוטמן על המסילה על ידי אנשי המחתרת המאואיסטית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז לבנה)

בהתנגשות בין שתי רכבות שאירעה הלילה (שישי) במזרח הודו, ליד העיר כלכותה, נהרגו לפחות 65 בני אדם. לפחות 104 בני אדם נפצעו. משטרת הודו מעריכה שמטען חבלה שהונח על המסילה גרם לרכבות להתנגש בעוצמה והחשד הוא שטרוריסטים מאואיסטים ביצעו את המעשה. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו בפיגוע.

לפי הדיווחים, מספר ההרוגים צפוי לעלות משום שרבים מהנוסעים עדיין לכודים בקרונות. "זעקות הילדים והנשים הלכודים בקרונות שכחו. צוותי ההצלה עמלים על מנת לנסר את הקרונות ולהוציא את הלכודים", דיווחה התקשורת המקומית.

השר האחראי על תחבורת הרכבות אמר כי הרכבות נפגעו על ידי מטען חבלה אך במשטרה אמרו כי הם בוחנים גם שיטות חבלה אחרות כגון הסרת חלקים מן המסילה. "על פי הידוע לי ההערכה היא כי המורדים המאואיסטים מעורבים באירוע", אמר השר. בכיר במנהל הרכבות ההודי סיפר כי נהג הרכבת שמע פיצוץ עז בטרם התאונה, דבר העלול להצביע על פיגוע.

באזור בו אירעה הפיגוע פועלים על פי ההערכות כמה אלפי מורדים מאואיסטים המהווים אתגר ביטחוני ראשון במעלה בפניו ניצבת הודו. המורדים ביצעו בעבר מספר פעולות טרור. בין היתר הרגו המורדים 76 אנשי משטרה בחודש אפריל האחרון. בעקבות פעולות המורדים גובר הלחץ על ממשלת הודו בראשות מנמוהן סינג' לטפל בבעיה.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully