וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט אולמרט: שולה זקן לא תעיד מטעם ההגנה

גלעד גרוסמן

6.9.2011 / 17:02

על פי ההערכה, זקן לא תעיד כדי לא להפליל את עצמה או את אולמרט. הדבר עשוי לפעול לרעתה, שכן היא לא תמסור לשופטים את עמדתה על ראיות שיוצגו נגדה. "לא רוצה להיות כלי ביד התביעה"

שולה זקן, מי ששימשה כראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בתפקידו האחרון ובתפקידיו הקודמים, הודיעה היום (שלישי) כי לא תעיד במשפט המתנהל נגדה ונגד מעסיקה לשעבר. זקן שמרה על זכות השתיקה גם בחקירותיה במשטרה, ועל פי ההערכה, היא נמנעת מלהעיד כדי לא להפליל את עצמה ואת אולמרט. העובדה שזקן בחרה שלא להעיד עלולה לפעול לרעתה, מכיוון שבפני השופטים לא תהיה התייחסות שלה לראיות שתציג נגדה התביעה. זאת במקרה שהשופטים יגיעו למסקנה כי אכן הוצגו מספיק ראיות שמוכיחות את הנטען כנגדה בכתב האישום.

משפט אולמרט - כותרות אחרונות
משפט אולמרט: הסכמה להגשת חוות דעת נאמן
היום האחרון לעדות אולמרט: הטחת האשמות והכחשות
אולמרט מסתבך: ”ייתכן והעברתי תרומה לאורי מסר”

מזכירתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט , שולה זקן במשפט, יולי 2011. עומר מירון
אי מתן העדות יפעל לרעתה? שולה זקן/עומר מירון

"אינני מוצאת לנכון לשמש כלי משחק בידי התביעה, שמנסה לעשות מזה הצגה גדולה ואני סומכת ובוטחת ומכבדת את השופטים שיראו את התמונה המלאה דרך העדים שהיו ויהיו כאן, ובטוחה שיגיעו למשפט צדק שיסתיים בזיכוי מכל אשמה", אמרה זקן לכתבים לאחר הדיון היום בבית המשפט המחוזי בירושלים. זקן גם מתחה ביקורת חריפה על המשטרה והפרקליטות: "בחקירות הייתה מטרה אחת ויחידה - להפיל ראש ממשלה מכהן. לא ראיתי את עצמי משתפת פעולה עם מטרה כזו שאין מאחוריה דבר. אינני יכולה להרשות לעצמי לשחק במשחק המכור של התביעה".

בהמשך שיבחה זקן את מעסיקה לשעבר, ואמרה כי מי שישב בדיונים "שמע על איש משכמו ומעלה, שנפלה בחיקי הזכות הגדולה לעבוד לצדו. איש שהמדינה הפסידה כראש ממשלה, ואני מייחלת שעוד יהיה לו מה לומר בנושא. פשוט חבל. מבינים שנעשה כאן עוול גדול לאדם גדול. אין לי חשש, אין לי מה להסתיר. אני חזקה היום יותר ממה שהייתי לפני שבאתי".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במשפטו, יולי 2011. עומר מירון
"מטרת החקירה הייתה אחת - להפיל אותו". ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט/עומר מירון

"אלה ימים לא קלים עבורי ועבור משפחתי. אלה ימים קשים. המשפט הזה רק נתן לי המון כוח", הוסיפה זקן. "ההחלטה שלא להעיד התגבשה במשך זמן אחרי שראיתי את ההתנהלות, אבל החלטה סופית התקבלה היום. לתביעה לא היה חשוב מה העדים אומרים. סימנו מטרה והיא הגיעה לכאן, זו לא שאלה שאין לה תשובה. אני גם יודעת שטלנסקי עדיין חי".

זקן נאשמת יחד עם אולמרט בשתי פרשות, ומיוחסים להם עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, ורישום כוזב במסמכי תאגיד. על פי כתב האישום שהוגש נגד השניים, במהלך השנים 2002-2006 הצליחו אולמרט וזקן באמצעות מצג שווא ותיעוד כוזב, שהוכן עבורם בידי סוכנות הנסיעות "ראשונטורס", לקבל סכומים גדולים כתשלומים עבור טיסות לאירועים אליהם הוזמן אולמרט ברחבי העולם, בהם הרצה בפני ארגונים ומוסדות יהודיים, והן לנסיעות אליהן יצא בשליחות המדינה. השניים "ניפחו" את ההוצאות של אולמרט, וקיבלו בסך הכול מעל 92 אלף דולרים במרמה, ששימשו לאחר מכן למימון טיסות פרטיות של אולמרט ובני משפחתו.

האישום השני עוסק בפרשת טלנסקי. על פי כתב האישום, קיבל אולמרט מאיש העסקים האמריקאי משה טלנסקי מאות אלפי דולרים, שלא דווחו כדין, חלקם במזומן בתוך מעטפות. בחלק מהמקרים הועברו הכספים מטלנסקי לאולמרט באמצעות זקן. בסך הכול העביר טלנסקי לאולמרט כ-600 אלף דולרים. לטענת הפרקליטות, בתקופה שקדמה לכהונת אולמרט כראש ממשלה, זקן ואורי מסר, ידידו של אולמרט ועורך דינו, ניהלו "קופה סודית" בה נשמרו הכספים שהתקבלו מטלנסקי, יחד עם כספים במזומן שהתקבלו ממקורות אחרים.

בנוסף, זקן נאשמת שנהגה להאזין באורח שיטתי, בעצמה ובאמצעות פקידות בלשכתה הנתונות למרותה, לשיחות רבות שניהל אולמרט, ללא ידיעתו. על פי המתואר בכתב האישום, היא נהגה לעבור על רשימת השיחות הצפויות של אולמרט ולסמן לפקידות הלשכה לאיזה שיחות להאזין. הפקידות רשמו את תמצית השיחות והעבירו את הרשומות לידי זקן, והיא עצמה נהגה להאזין לחלק מהשיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully