וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס תקף את נתניהו: "כפוי טובה, מבודד את ארצו"

סוכנות "בלומברג" חשפה שיחות שקיים שר ההגנה לשעבר עם בכירי הממשל בוושינגטון. לפי הדיווח, גייטס זעם על ראש הממשלה הישראלי וטען כי הוא לא נותן דבר בתמורה למה שהוא מקבל

"בכירי הממשל בוושינגטון סיפרו לי ששר ההגנה האמריקאי לשעבר רוברט גייטס, טען כי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הוא לא רק כפוי טובה כלפי ארצות הברית, אלא גם מסכן את ישראל בכך שהוא מסרב להתמודד עם עם הבידוד של ארצו ועם האתגרים הדמוגרפיים הניצבים בפניה", כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתונאי ג'פרי גולדברג, בבלוג שלו באתר של סוכנות הידיעות "בלומברג".

הדברים שיוחסו לגייטס באתר נאמרו לפי גולדברג בישיבה שהתקיימה עם הנשיא אובמה ובכירי ממשל נוספים, לאחר ביקור שקיים נתניהו בוושינגטון וזמן קצר לפני שגייטס עזב את תפקידו. עוד נאמר בדיווח ב"בלומברג" כי גייטס זעם לאחר שלדבריו הממשל האמריקאי ביצע צעדים רבים על מנת להבטיח את ביטחון ישראל ולא קיבל ממנה דבר בתמורה.

גולדברג ציין בבלוג שלו כי ממשל אובמה עמד פעם אחר פעם מאחורי ישראל בסוגיות בינלאומיות שונות, אולם לדבריו, ממשלת נתניהו בחרה לעשות מעט מדי על מנת להצניע את הטענות שמעלים תומכי ישראל בקונגרס, הסבורים שממשל אובמה הוא סוג של "ידיד מפוקפק".

עוד צוין בדיווח של גולדברג, כי איש מהמשתתפים בישיבה שבה שטח גייטס את טענותיו, לא חלק על דעתו. גייטס אף סיפר לנוכחים כי לו היה במקומו של סגן הנשיא ג'ו ביידן, הוא היה בוחר להפסיק את ביקורו בישראל, לאחר שפורסמו התוכניות לבניית 1,600 יחידות דיור במזרח ירושלים ואומר לנתניהו שיתקשר לאובמה כשהוא רציני לגבי תהליך השלום.

עוד בנושא:

נתניהו לאובמה: "שלום שקרי - גורלו להתנפץ"
אובמה ליועציו: "נתניהו לא מוכן לעשות ויתורים"
אובמה: "הפתרון לסכסוך - מדינה בגבולות 67"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully