וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ה-FBI האזין לשגרירות ישראל בוושינגטון"

שנה אחרי ששמאי לייבוביץ’, ישראלי שעבד כמתרגם בבולשת, נכלא בגלל הדלפת מסמכים לבלוגר ריצ’רד סילברסטיין, גילה סילברסיין ל"ניו יורק טיימס" כי אותם מסמכים היו תמלילי האזנות

העיתון "ניו-יורק טיימס" דיווח הבוקר (שלישי) כי האף-בי-איי ביצע האזנות סתר לשגרירות ישראל בוושינגטון. מחשיפה של הבלוגר ריצ'רד סילברסטיין עולה כי שמאי ליבוביץ', ישראלי-אמריקאי שנידון בשנה שעברה ל-20 חודשי מאסר, בגין הדלפת מסמכים מסווגים, העביר לסילברסטיין עצמו רישומים סודיים של הקלטות מהאזנת הבולשת הפדרלית למתרחש בשגרירות.

שמאי ליבוביץ', נכדו של הוגה הדעות, ישעיהו ליבוביץ', עבד עבור הבולשת כמתרגם מומחה לעברית. ליבוביץ' סירב למסור את תגובתו לעיתון, אולם לפי סילברסטיין הוא שחרר את המסמכים לסילברסטיין עצמו בעקבות דאגתו למאמציה האגרסיביים של ישראל להשפיע על הקונגרס ועל דעת הקהל ובעקבות חששו מכך שישראל עלולה לתקוף מתקנים גרעיניים באירן, מהלך שהוא ראה כבעל פוטנציאל הרסני.

סילבסטיין תאר כי ליבוביץ' העביר לו כ-200 עמודים של תמלולים שיחות טלפון ושיחות נוספות שהתקיימו בשגרירות בוושינגטון והוסיף כי שרף את המסמכים לאחר שנפתחה חקירה נגד ליבוביץ' באמצע 2009. לטענת סילברסטיין, מדובר בתמלולים "מילה במילה" של אותן שיחות, בהם צוטטו בין היתר אמריקאים תומכי ישראל ואף חבר קונגרס אחד.

ליבוביץ', שעבד בבולשת הפדרלית בארצות הברית, נשלח בשנה שעברה למאסר בגין הדלפת מסמכים סודיים לסילברסטיין, שזהותו לא פורסמה אז. תוכן המסמכים ששמאי הדליף באפריל 2009 וזהות הבלוגר לא נחשפו עד כה,גם לא בפני השופט. לפי המסמכים ממשפטו המסמכים מתייחסים ל"פעילויות תקשורת מודיעין". במהלך המשפט טען התובע כי ליבוביץ' "בגד ב-FBI כשהוא עבד שם".

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו סרבו להתייחס לדיווח.

עוד באותו נושא:
נכדו של ישעיהו ליבוביץ' נשלח לכלא בארה"ב
אויב העם? הכירו את האיש שמביך את הצנזורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully