וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדו של ישעיהו ליבוביץ' נשלח לכלא בארה"ב

שמאי ליבוביץ' נשלח ל-20 חודשי מאסר בכלא אמריקאי, לאחר שהודה כי הדליף לבלוגר מסמכים מסווגים שהשיג במסגרת עבודתו כמומחה לעברית ב-FBI

שמאי ליבוביץ', נכדו של ישעיהו ליבוביץ', שעבד בבולשת הפדרלית בארצות הברית נשלח ל-20 חודשי מאסר בגין הדלפת מסמכים סודיים לבלוגר, כך דיווח היום (שלישי) העיתון "הוושינגטון פוסט". שמאי ליבוביץ', נכדו של הוגה הדעות היהודי הנודע, עבד במסגרת חוזה אישי ב-FBI כמומחה לעברית.

תוכן המסמכים ששמאי הדליף באפריל 2009 וזהות הבלוגר לא נחשפו, גם בפני השופט. לפי מסמכי בית המשפט המסמכים מתייחסים ל"פעילויות תקשורת מודיעין". במהלך המשפט טען התובע כי ליבוביץ' "בגד ב-FBI כשהוא עבד שם".

לפי ה"פוסט", ליבוביץ' הוא בעל אזרחות ישראלית ואמריקאית. הוא עבד בישראל כעורך דין. בתצהיר שהגיש לבית המשפט הוא סיפר כי ב-2006 לימד דיפלומטים אמריקאים עברית וחוק ישראלי במסגרת מחלקת המדינה של ארצות הברית. מאוחר יותר קיבל חוזה לעבוד במכון לשפות של משרד ההגנה. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, ליבוביץ' עבד ב-FBI בין ינואר לאוגוסט 2009.

אתמול אמר ליבוביץ' בבית המשפט כי הוא עשה טעות. אולם, לדבריו, כשחשף את המידע המסווג הוא האמין שהמסמכים הראו "הפרה של החוק". הוא אמר כי היה עליו לפעול בדרכים אחרות בתוך הממשלה על מנת להעלות את חששותיו. "לא הייתי צריך לעשות את מה שעשיתי, ואני מצטער על כך מאוד", אמר ליבוביץ'. מספר חברים בקהילה היהודית בסילבר ספרינגס, מקום מגוריו של ליבוביץ', שלחו לשופט מכתבי תמיכה ותיארו אותו כחבר פעיל בבית הכנסת.

במכתב לשופט פירט ליבוביץ' כיצד השתקע במרינלד עם רעייתו וזוג התאומים שלהם ב-2004 ולמד בקולג' למשפטים בשם וושינגטון. ב-2008 הוא קיבל רישיון עריכת דין במדינת ניו יורק. בדצמבר הוא הודה כי מסר מידע מסווג. במסגרת הטיעון, הוא הסכים לא לבקש מסמכים הקשורים לפרשה ולעולם לא לפרט את המידע המסווג שאליו נחשף במהלך עבודתו ב-FBI, כך דיווח ה"פוסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully