וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובה למפגינים: שגרירות ישראל בקהיר תוקף בחומה

ניר יהב

5.9.2011 / 22:00

בעקבות ההפגנות האלימות שהתקיימו בשבועות האחרונים מסביב לשגרירות, דווח על בניית החומה. במהלך ההפגנות קראו המפגינים המצרים לגרש את שגריר ישראל ולנתק את היחסים בין המדינות

על רקע המתיחות בין ישראל למצרים ועל רקע הפגנות המחאה שפרצו בשבוע שעבר מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר, החלה מצרים בבניית חומת בטון סביב הבניין. כלי תקשורת ערבים דיווחו היום (שני) כי גובה החומה שתקיף את בניין השגרירות יעמוד על שני מטרים ואורכה כמאה מטרים.

עוד באותו נושא:
סרטון הוידאו של מפלגת האופוזיציה על בניית החומה
מאות בני אדם הפגינו מול שגרירות ישראל בקהיר
קהיר: "נערכים להפגנת ענק לביטול השלום עם ישראל"
דיווח: ארדואן יחתום על הסכם אסטרטגי עם מצרים

שורפים את דגל ישראל בהפגנה מול שגרירות ישראל במצרים. Amr Nabil, AP
ההפגנות מול שגרירות ישראל בקהיר לפני כשבועיים/AP, Amr Nabil

מפלגת האופוזיציה המצרית "אל-וופד" פרסמה סרטון וידאו קצר, שבו נראים הפועלים שבונים את חומת הבטון סביב בניין השגרירות. בתגובות לסרטון שעלה באתר "יו-טיוב" כתבו חלק מהגולשים המצרים כי יש לקיים ביום שישי הקרוב הפגנת ענק "כדי להרוס את הגדר סביב השגרירות".

לפני כשבועיים הפגינו מאות בני אדם מול שגרירות ישראל בקהיר בדרישה לסלק את השגריר הישראלי מהמדינה ולנתק את היחסים עם ישראל, במחאה על הרג חמשת החיילים המצרים לאחר הפיגוע באילת. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון המצרים שיגרו כוחות רבים והתפרשו סביב בניין השגרירות הישראלית בקהיר מחשש להתפרצויות אלימות. המפגינים נשאו את דגלי מצרים וקראו קריאות כגון: "תנו לנו נשק, תנו אבק שריפה, ואנחנו נמוטט את היהודים".

המארגנים תכננו שיגיעו להפגנה מאות אלפי בני אדם אך בסופו של דבר הגיעו כאלף אנשים בלבד. "חלק מכלי התקשורת במצרים התביישו לספר כמה מפגינים הגיעו, ובמקום זאת העדיפו לדווח על ההפגנה ללא ציון מספר המשתתפים", אמר עיתונאי מצרי על ההפגנה שמארגניה כינו אותה "הפגנת המיליון".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully