וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יידו אבנים על ניידת משטרה ברהט - וירצו שנת מאסר

רמי שני

5.9.2011 / 16:26

שנת מאסר נגזרה על שני צעירים מרהט באשמת הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, לאחר שיידו אבנים לעבר ניידת וגרמו לה לנזק כבד. השופט שנימק את חומרת העונש: "יש צורך בענישה מרתיעה"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) שנת מאסר על שני צעירים בדואים מרהט, באשמת הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. העונש, החמור ביחס לעבירה, נומק על ידי השופט נתן זלוצובר ב"חומרת נסיבות המקרה והצורך בענישה מרתיעה".

על פי כתב האישום, בדצמבר 2009 שוטרים עצרו את פייסל אלערגאן יחד עם חברו, בעת שנסעו ברכב סמוך למגרש הכדורגל ברהט, לבדיקה שגרתית. כשאחיו של פייסל הגיע למקום, לאחר שהוזעק על ידו, הוא החל לתקוף את אחד השוטרים ונעצר, אך המשיך להיאבק בשוטרים תוך כדי מעצרו. פייסל ניסה לסייע לו ולהוציאו מהניידת, ובשלב מסוים יידה אבנים לעבר הניידת ביחד עם חבר אחר, קרוב משפחתו מחמוד ערגאן. אחת האבנים שזרק ערגאן גרמה לניידת נזקים כבדים.

השופט נתן זלוצובר החליט להחמיר עם השניים, וכתב בגזר הדין כי חומרת המקרה נעוצה "הן בעבירות בהן הורשעו הנאשמים והן בנסיבות המקרה. בלי סיבה נראית לעין, כאשר השוטרים מנסים לעשות מלאכתם ועורכים בדיקת זיהוי שגרתית, החלה אלימות. בנס נגמר האירוע כפי שנגמר ולא בפציעות ובנזק חמורים יותר". הוא נימק את ההחמרה בעונש באומרו: "לצערי, הניסיון מלמד, כי המובאים לדין בעבירות מסוג זה הינם בדרך כלל צעירים ואף חסרי עבר פלילי, אשר בשוך הסערה, בעת הטיעונים לעונש, גם זוכים לתסקיר רחום ומתחשב ואף מביעים חרטה. הגם שיש לקחת פרמטרים אלה בחשבון בעת גזר הדין, אין להתעלם מחומרת העבירות ומהצורך בענישה מרתיעה ומשמעותית המשדרת מסר ברור לשטח, הן למתפרעים פוטנציאלים והן לרשויות אכיפת החוק".

נוסף לעונש המאסר נגזרה על השניים שנת מאסר נוספת על תנאי, וכן קנס בהיקף של 10,000 שקלים, שחלקו יועבר כפיצויים לשוטרים שנפגעו באירוע.

עוד בנושא:
מאסר ותשלום פיצויים לפעיל ימין שתקף שוטר ושני פלסטינים
תיעוד: עבריין תקף שוטר במהלך חקירה במשטרה
ההורים הזעיקו את השוטרים – והיכו אותם
בית המשפט הרשיע גבר שנשך אוזן של שוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully