וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר ותשלום פיצויים למתנחל שתקף שני פלסטינים

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

28.3.2011 / 16:02

חודשיים מאסר ותשלום פיצויים נגזרו על אלכס אוסטרובסקי, שהורשע עם חברו ביידוי אבנים לעבר אחים פלסטינים שמסקו זיתים, ובתקיפת שוטר שהגיע למקום להגן עליהם: "נאצי", קראו לעברו

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) חודשיים מאסר על אלכס אוסטרובסקי, פעיל ימין בן 26 מההתנחלות עלי, בגין תקיפתם של שני אחים פלסטינים שמסקו זיתים. הוא יפצה את השניים ב-2,000 שקלים, ויפצה בנוסף ב-1,000 שקלים שוטר, שנפצע כשהוזעק למקום כדי להפריד בין המתקוטטים.

המקרה אירע לפני כשנתיים וחצי, אז הגיעו כ-30 רעולי פנים ובהם אוסטרובסקי למטע זיתים פלסטיני סמוך למאחז מגרון. במטע, השייך למשפחת אבו-עלי מהכפר מוחמאס, היו באותה שעה האחים מוחמד ומוהנד. המתנחלים רעולי הפנים קראו לעברם: "זהו אזור ישראלי, אסור לכם להיות פה, צאו מפה". הם יידו לעברם אבנים, ושפכו את הזיתים שמסקו. אחת האבנים שיידה אוסטרובסקי פגעה בחזהו של מוחמד. הוא גם היכה את אחיו, מוהנד, כשניסה להגן עליו.

חייל נוסף שהיה במקום יחד עם אוסטרובסקי אך לא הופיע היום לדיון, הואשם כי דחף את אמם של האחים אבו-עלי שהגיעה למקום, והיכה אותה בכתף. עם התלהטות הריב, תפס מוחמד את אוסטרובסקי, ואיים שיכה אותו אם מישהו מחבריו המתנחלים יפגע בבני משפחתו. בסופו של דבר הגיעה למקום המשטרה. מפקד הכוח, פקד ראמי סיף, ביקש מהמתנחלים לעזוב את המקום. אז, כפי שנכתב בכתב האישום, כינה אוסטרובסקי את השוטר סיף: "בן זונה, אפס", ודחף אותו, ואילו חברו, החייל, קרא לעברו: "נאצי, הנאצים טובים ממך". אף הוא דחף את השוטר.

חייל נוסף הורשע בעבירות אך לא הגיע לדיון

השניים הורשעו בעבירות של תקיפה, הפרעה לשוטר, התפרעות, העלבת עובד ציבור והסגת גבול. בנוסף לפיצויים שנפסקו לטובת הפלסטינים והשוטר, על אוסטרובסקי נגזר לשלם קנס בגובה של 2,500 שקלים. על החייל, שמשרת בחברון ולא הגיע לדיון, טרם נגזר עונש.

עו"ד אלון דוידוב, שייצג את אוסטרובסקי מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר לאחר הדיון כי סביר להניח שיערער על הכרעת הדין. "אוסטרובסקי הגיע למקום לעזור כדי לעזור למתיישבים אחרים, לאחר שיצאה שמועה שהם מותקפים", אמר. "הוא הוחזק כבן ערובה ואיימו עליו באמצעות סלע, כדי שלא יברח מהמקום. העובדה הזאת לא קיבלה ביטוי מספיק בהכרעת הדין". אוסטרובסקי מתח ביקורת חריפה אף יותר על גזר הדין. הוא אמר כי "זו בושה וחרפה שבתי המשפט ומדינת ישראל ממשיכים לשתף פעולה עם האויב הערבי. אפילו במקרה שבו ערבים חטפו ופצעו יהודי, המדינה בוחרת לעצור ולהרשיע את היהודים, ומנגד משחררת ומפצה את הפורעים הערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully