וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה סוערת: "טוני בלייר - סנדק בתו של מרדוק"

בראיון ל"ווג" חשפה וונדי דנג, אשתו של איל התקשורת המסובך בפרשת ההאזנות, כי ראש הממשלה לשעבר, "אחד מחבריו הטובים", שימש כסנדק של בתום גרייס בטקס שנערך השנה על גדת נהר הירדן

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, היה הסנדק של אחת מבנותיו הצעירות של איל התקשורת האוסטרלי רופרט מרדוק. כך סיפרה אשתו של מרדוק, וונדי דנג, בראיון עמה שצפוי להתפרסם בגיליון הקרוב של המגזין "ווג", וקטעים ממנו פורסמו היום (שני).

לפי הדיווח, בלייר, "לבוש כולו בלבן", השתתף בטקס שנערך בחודש מרץ האחרון על גדת נהר הירדן בישראל - אותו מקום בו הוטבל ישו לפי המסורת הנוצרית. באירוע הוטבלו הוטבלו שתי בנותיו הצעירות של מרדוק (מתוך שישה ילדים בסך הכל). במהלך הטקס, דווח, שימש בלייר כסנדקה של המבוגרת יותר מהשתיים, גרייס בת התשע. לפי דיווח ה-BBC, בלשכתו של בלייר סירבו היום להגיב לדיווח.

הגילוי מעורר היום תהודה רבה בתקשורת הבריטית, על רקע שערוריית האזנות הסתר והשוחד בה מעורב תאגיד התקשורת של מרדוק, "ניוז קורפ" - שבו מסובכים גם גורמים רבים במשטרה ובמערכת הפוליטית, ובהם אף ראש הממשלה דייוויד קמרון, שהעסיק כיועץ את אנדי קולסון, עורך הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" שנעצר בפרשה.

פרשת ההאזנות? "זה לא הוגן"

תמונות מהאירוע המדובר פורסמו בזמנו במגזין "Hello", אולם אז לא נחשפה מעורבותו של בלייר. יתרה מכך, אז פורסם כי סנדקי שתי הבנות היו השחקנים האוסטרליים ניקול קידמן ויו ג'קמן.

רופרט מרדוק עם אשתו, וונדי דנג, טקס פרסי גלובוס הזהב, ינואר 2007. Chris Pizzello, AP
"אני מודאגת מכך שהוא לבד". מרדוק ואשתו, וונדי דנג/AP, Chris Pizzello

היחסים החמים בין בלייר למרדוק ידועים, ובלייר אף זכה בעבר לקיתונות של ביקורת מחברי מפלגתו, הלייבור, בגין ידידותו עם המיליארדר המזוהה עם הימין. "היו לנו חילוקי דעות רבים בנושאי חוץ ופנים", כתב בלייר על מרדוק באוטוביוגרפיה שלו, "אבל היו שתי נקודות קשר: הוא היה אאוטסיידר, והיו לו ביצים".

בראיון ל"ווג", מתארת דנג כמה פעמים את בלייר כ"אחד החברים הטובים ביותר" של מרדוק. בראיון היא מתייחסת גם לפרשת ההאזנות ולחקירתו של בעלה בקשר אליה. "זה לא הוגן שהוא צריך לעבור את זה", היא אומרת. "אני מודאגת מכך שהוא לבד. אין לו אנשי יחסי ציבור". עוד היא מוסיפה בראיון - שנערך לפני ההופעה של מרדוק בפרלמנט, שבמהלכה הגנה עליו מפני אדם שניסה לתקוף אותו בעוגת קצף - כי הוא ביקש ממנה לא להגיע לשימוע בפרלמנט, אולם היא מתעקשת לבוא: "אני רוצה להיות איתו". בדיעבד, מתברר שנוכחותה הייתה נחוצה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully