וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלצול הוא בשבילו: איש ההיי טק שהפך למנהל תיכון

יהושע בריינר

2.9.2011 / 14:01

אלי ניסנהולץ מעלי החליט שהוא עושה מהפך בחייו: הוא עזב את החברה המצליחה שלו ואת המשכורת הגדולה, והחל לנהל בית ספר תיכון. "התוספת שאני מקבל בשליחות החינוכית גבוהה מכל שכר"

כמיליון וחצי תלמידים חזרו אתמול (חמישי) לבית הספר, לצלצולים ולשיעורי הבית, אך הם לא היו לבד. גם אלי ניסנהולץ חזר לבית הספר, הפעם כמנהל הישיבה התיכונית אמי"ת נחשון במושב נחם שבמטה יהודה ליד בית שמש. ניסנהולץ עזב את חברת ההייטק "אי.פי.אר" אותה ניהל בהצלחה, ובגיל 32 החליט להחליף קריירה ועבר לניהול התיכון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היו לא מעט אנשים שהרימו גבה כשסיפרתי להם שאני הולך לנהל בית ספר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא היה זה תהליך פשוט. לצד דיבורים גבוהים על ערכים ושליחות, ויתר ניסנהולץ, תושב ההתנחלות עלי, גם על תגמול כלכלי נאה על מנת לשוב ולכבוש את ספסל הלימודים והפעם מהצד שקרוב ללוח.

"תמיד היה לי ברור שאעבור מעולם ההיי טק והכיוון העיקרי היה לשוב אל מערכת הביטחון", הוא סיפר לוואלה! חדשות, "ודווקא כשכבר התקבלתי לתפקיד ביטחוני ראיתי פרסומת שסיפרה שרשת אמי"ת מחפשת עתודה ניהולית. ידעתי מיד שלשם אני רוצה ללכת ועם הזמן השתלבתי עד שהוחלט לתת לי לנהל את הישיבה התיכונית בנחם".

ניסנהולץ, בוגר יחידה מובחרת בצה"ל, מודה שהמעבר לחינוך לווה בלא מעט חשדות מצד חבריו הקרובים. "היו לא מעט אנשים שהרימו גבה כשסיפרתי להם שאני הולך לנהל בית ספר, אך מנגד היו כאלה שמאוד פירגנו ונתנו לי את ברכת הדרך. זה דבר שאני מאמין בו בכל מאודי. נכון שיש לכך השלכות כלכליות, אבל אין לי ספק שהחינוך יביא רווח גדול יותר לנשמה. מהר מאוד הבנתי שאפשר להמשיך ולחיות חיים נורמליים גם בלי המשכורת של ההיי טק. לצערי הרב מנהל חברת תוכנה נחשב בציבור כמעמד חברתי גבוה יותר ממנהל בית ספר, אבל אני לא מסכים עם הדעה הזו ובכל מקרה מוכן להשלים עם הפגיעה. התוספת שאני מקבל בשליחות החינוכית היא גבוהה מכל שכר".

ברשת החינוך מרוצים משינוי הכיוון של המנהל החדש. "אנשים כמו אלי הם מנהיגי החינוך החדשים", אומר מנכ"ל רשת אמי"ת ד"ר אמנון אלדר, "מנהלי בתי הספר הם סיירת החינוך במדינה והם עתידה של החברה שלנו. אלי הוא דוגמא לאדם ערכי שהחליט לעזוב את עולם ההיי טק ולתרום למערכת מתוך אכפתיות ותרומה לחברה".

מגיע עם תובנות מעולם העסקים

אבל כמו תלמידים חדשים רבים, גם כניסתו של המנהל החדש מלווה בלא מעט חששות. "יכול להיות שיהיו תלמידים שינסו 'להתחלק' על המנהל החדש", אומר ניסנהולץ, "אבל אני מאמין גדול בשיח עם התלמידים וראה בהם חלק מהמרקם האינטגרלי של בית הספר וחושב שהם צריכים להיות חלק בבנייה של ההתנהלות הכללית על מנת לבנות אקלים משותף. אני לא חושב שיגידו 'הנה ההיי טק הגיע עם הכללים החדשים שלו. אני מגיע עם תובנות מעולם העסקים ואני חושב שאנשים שבאים מבחוץ אל תוך המערכת יכולים להעשיר אותה ולתת זוויות התסכלות חדשות'".

לצד זאת, רואה ניסנהולץ את דרכו החינוכית כממשיך שליחותם של אחרים. כחברם ושכנם של רס"ן אלירז פרץ ורס"ן רועי קליין שנהרגו במלחמת לבנון השנייה, הוא מודה כי האירועים השפיעו על החלטתו. "האדם הוא כל מה שהוא סופג בחייו", אומר ניסנהולץ, "וללא ספק הסיפורים של אלירז ורועי ושאר גיבורי ישראל משפיעים עליי ומסמנים לנו את הדברים החשובים בחיים. במותם ציוו לנו לא רק את החיים, אלא את גם שמו זרקורים על דברים מסויימים וקריאת כיוון".

עוד על פתיחת שנת הלימודים:
נתניהו שב לכיתה א': "תקראו ספרים - תגיעו רחוק"
סער: מעולם לא נפתחה שנת לימודים בצורה כה חלקה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully