וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים נערכים לספטמבר: "נצעד מול הפלסטינים"

יהושע בריינר

1.9.2011 / 7:20

בהתנחלויות נערכים להכרה הצפויה באו"ם במדינה פלסטינית בסוף החודש. במסמך חדש הם מאיימים להתייצב מול צעדות הפלסטינים: "ילדים מול ילדים, נשים מול נשים, נהרוס את אפקט ספטמבר"

לקראת עימות? במקביל לדיווחים על כוונות פלסטינים לצאת בצעדות המוניות אל עבר התנחלויות, נערכים גם המתנחלים להכרזה החד צדדית הצפויה על מדינה פלסטינית ב-20 בספטמבר באו"ם. בין היתר, מתכננים המתנחלים, צעדות של נשים וילדים מחוץ לגדרות היישובים.

לקראת הכרזה פלסטינית - כותרות אחרונות:
דיווח: ירדן ייעצה לאבו מאזן לשקול שוב הפנייה לאו”ם
אפקט ספטמבר: המתנחלים מצטיידים בכלבי תקיפה
אבו מאזן: ”לא תפרוץ עוד אינתיפאדה חמושה”

במסמך שיזמו מספר ארגוני ימין תחת הכותרת "ספטמבר מאיום להזדמנות – משנים את כללי המשחק", מנותחים דרכי הפעולה של הדרג המדיני ושל הפלסטינים וכן דרכי הפעולה שמתכננים המתנחלים. "מערכת הביטחון התעלמה זמן רב מהצורך לשתף את ההתיישבות בהיערכות לקראת ספטמבר", נכתב במסמך שהגיע לידי וואלה! חדשות, "לרשותנו עומד כוח של 330 אלף תושבים, כיתות כוננות, רכזי ביטחון והכרת השטח. ההבנה היא כי זה ביתנו ואם לא נפעל להגן עליו איש לא יעשה זאת עבורנו".

בהמשך המסמך מתוארת דרך הפעולה העיקרית של המתנחלים להיאבק בצעדות הפלסטינים, למקרה שיתרחשו כמתוכנן. "אם נהיה ספונים ביישובים - הפסדנו את המערכה", נכתב, "נפרוץ את הגדרות וננוע קדימה אל המרחבים האין סופיים ביהודה ושומרון". הכוונה היא להוציא אלפי מתנחלים עם דגלי ישראל, ולהעמידם אל מול הצעדות שמתכננים הפלסטינים. "לא עוד לוחמי מג"ב אל מול ילדים ונשים ערביות - אלא ילדים מול ילדים, נערים מול נערים, ונשים מול נשים- כך נהרוס את אפקט ספטמבר ונשנה את המשוואה".

וכיצד יממשו המתנחלים את תכניתם? בהמשך המסמך צוין כי יוקם ארגון להנעת הצעדות, צוות תקשורת וכן צוות משפטי שיפעל במקרה של ניסיון לעצור את הצועדים. עוד נכתב, כי הצעדות ייערכו בסיוע ראשי המועצות ו-ועדי המתיישבים באזור. "הגיע הזמן שההתיישבות ביהודה ושומרון תפסיק להיות שק חבטות של גורמים עוינים, אנשי שמאל קיצוני שיבואו לחרחר וממשלת ישראל שמפקירה את המתיישבים בשטח", אמר ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), מיוזמי המסמך, "הגיע הזמן שניקח את היוזמה, נוביל, ננהיג ונעביר מסר, הן כלפי פנים והן כלפי העולם, כי ההתיישבות חיה וקיימת, והמתיישבים לא ימתינו בביתם להתקפות של האויב הערבי ולגזרות של הממשלה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully