וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעדה הגיעה מירוחם לירושלים: הממשלה צריכה להשקיע

אחרי הליכה של יומיים מחאת יישובי הדרום הגיעה לירושלים. "צעדנו למען ירוחם, למען הנגב, למען יישובים שדומים לירוחם באתגרים. חייבים להשקיע ביישובים האלה", אמר ראש מועצת ירוחם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צטנר, עריכה: טל רזניק)

צעדת המחאה של יישובי הדרום שיצאה שלשום (ראשון) מירוחם בדרכה לירושלים הגיעה היום ליעדה. "זו הייתה חוויה של ארץ ישראל הטובה והיפה. צעדנו למען ירוחם, למען הנגב, למען יישובים שדומים לירוחם באתגרים. אנחנו אומרים לממשלה- אתם חייבים להשקיע ביישובים האלה, כי בלי רשות שמתפקדת אין חינוך, אין רווחה, אין איכות חיים, אין גאווה", אמר היום ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון, בתום הצעדה שארכה יומיים.

עוד באותו נושא:
צעדת תושבי הדרום לבירה: עמרם מצנע הצטרף למחאה
מארגני המחאה מנמיכים ציפיות: "לא מצפים למיליון"
תושבי הדרום הצועדים לירושלים: "בנגב מתים מהר יותר"

צעדת מחאה מהעיר ירוחם לכיוון ירושלים לבית ראש הממשלה, אוגוסט 2011. אלברטו דנקברג
"זו הייתה חוויה של ארץ ישראל הטובה והיפה". בדרך מירוחם לירושלים, אתמול/אלברטו דנקברג

ביטון ארגן את הצעדה במחאה על התנהלות הממשלה מול הגירעון התקציבי שאליו נקלעה הרשות המקומית, בשיתוף עם אנשי המאהלים בשדרות, אשקלון ובאר שבע, ונטלו בה חלק כ-100 בני אדם. לצועדים הצטרף אתמול גם המתמודד לראשות מפלגת העבודה, עמרם מצנע, שכיהן בשנים האחרונות כראש הוועדה הקרואה בירוחם, עד למינוי של ראש המועצה הקבוע.

על רקע בנייתה של עיר הבה"דים בנגב אמר היום ביטון כי "הממשלה צריכה היום להשקיע בירוחם באופן חד פעמי בארבע השנים הקרובות, ובאופן הזה אנחנו נצא לעצמאות. אנחנו נדע לגייס את ההכנסות שלנו גם מארנונה, גם מעיר הבה"דים, גם מחלוקה צודקת של משאבים", והוסיף כי "עכשיו צריך שותפות של הממשלה, חזון של הממשלה, להשקיע בירוחם ולהכין אותה כיישוב המרכזי שקולט את עיר הבה"דים".

ביטון, שנבחר לתפקידו בבחירות האחרונות, נתקל לדבריו בקשיים בכל פעם שהוא מנסה לקדם דברים מול גורמים ממשלתיים, על מנת לאפשר את ביצוע תקציב העבודה של הרשות המקומית. "יש פה רשות שנעשתה בה עבודה טובה בנושאים של חינוך, צעירים ותכנון סטטוטורי, אבל הממשלה קיצצה את ראש הוועדה הקרואה לשעבר, עמרם מצנע. הוא נאלץ לקחת הלוואות ולאשר תקציב גירעוני", אמר עם צאתם לדרך שלשום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully