וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומדים את נזקי איירין: מניין ההרוגים עלה ל-41

בחוף המזרחי של ארה"ב ממשיכים להתגלות נזקי הסופה, ובין היתר נמנה הרוג ראשון בעיר ניו יורק, שטבע במרינה של קווינס. בוורמונט ממשיכים להתמודד עם השטפונות הקשים זה 83 שנים

רויטרס

(צילום: רויטרס, צילומי חובבים מאתר יוטיוב; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

למרות הביקורת הנמשכת על ההיערכות המוגזמת וההיסטריה התקשורתית, תוצאותיה של סופת ההוריקן "איירין" שהיכתה השבוע בחוף המזרחי (וכבר ירדה בינתיים לדרגה של סופה רגילה), ממשיכות להתברר גם היום (שלישי) - והתמונה לא קלה.

הוריק איירין - כל הכותרות:
"איירין" חלפה, והאמריקאים תוהים: האם הגזמנו?
ישראלים בניו יורק על "איירין": "מהומה על כלום"
הוריקן איירין בתמונות: אלבום מתוך הסופה
איך נולד הוריקן? איירין - כל השאלות והתשובות
ההוריקן כסרט אסונות / ליאור אלפרוביץ'

כביש שהתבקע כתוצאה מההצפות שגרמה הסופה "איירין", ורמונט, 29 באוגוסט 2011. רויטרס
כביש שהתבקע בעקבות ההצפה בוורמונט, שחוותה את השטפונות הקשים בשטחה זה 83 שנה/רויטרס

מניין ההרוגים בארצות הברית לבדה עומד כרגע על לפחות 41 בני אדם ב-11 מדינות, וגם המספר הזה כנראה עדיין לא סופי. על פי נתוני רשויות החירום, שבעה הרוגים נמנו בצפון קרוליינה, שבעה נוספים בניו ג'רזי, שישה בפנסילבניה, עוד שישה במדינת ניו יורק, ארבעה בווירג'יניה, שלושה בוורמונט, שניים בדלאוור, שניים בפלורידה, שניים בקונטיקט, אחד במרילנד ואחד במסצ'וסטס. אלו מתווספים ללפחות שישה הרוגים נוספים שנמנו עוד קודם - בפורטו ריקו, בהאיטי וברפובליקה הדומיניקנית.

בין היתר, דווח אתמול לראשונה על הרוג בעיר ניו יורק עצמה - חוסה סיירה, תושב רובע ברונקס בן 68, שטבע במרינה של קווינס, לשם הגיע כדי לבדוק את מצבה של הסירה שלו לאחר פגיעת הסופה.

את עיקר הנזקים ביממה האחרונה ספגה מדינת ורמונט הצפונית, שם אירעו שטפונות שהוגדרו כקשים ביותר במדינה ב-83 השנים האחרונות. לצד זאת, למעלה מחמישה מיליון בני אדם עדיין מנותקים מחשמל במדינות רבות לאורך החוף המזרחי.

נזק של מיליארדים, קופה מידלדלת

הנשיא אובמה הבטיח הלילה שוב להמשיך לסייע לנפגעים ככל שיידרש. "אנחנו הולכים לוודא שאנשים זוכים לכל התמיכה שהם צריכים", אמר, "כשהם מתחילים להעריך ולתקן את נזקי הסופה. וזה הולך להימשך בימים הקרובים".

נזקי הסופה עד כה נאמדים בכ-7 עד 10 מיליארד דולרים - סכום הנמוך מהתחזיות. לשם השוואה, מדובר בעשירית מעלות הנזקים שהותירה אחריה סופת ההוריקן "קתרינה" שהיכתה במדינה ב-2005. אולם על פי הערכות, בהחלט ייתכן שהנתון הזה עוד יטפס, ובמדינה שמצבה הכלכלי גם כך אינו מזהיר בלשון ההמעטה, יש כבר מי שמנצל זאת כדי לתקוף את התנהלות הממשל.

"אני לא יודעת מה עוד אלוהים צריך לעשות כדי לזכות בתשומת הלב של הפוליטיקאים", אמרה מישל בכמן, מועמדת בולטת לנשיאות מהמפלגה הרפובליקנית. "היה לנו רעש אדמה, היה לנו הוריקן. הוא אמר: 'אתם מתכוונים להתחיל להקשיב לי כאן?'. תקשיבו לעם האמריקאי, כי העם האמריקאי שואג כרגע. כי הם יודעים מה צריך להיעשות".

צינור גז שהתפוצץ כתוצאה מההצפות שגרמה הסופה "איירין", ניו ג'רזי, 29 באוגוסט 2011. רויטרס
צינור גז שהתפוצץ בגלל השטפונות, ניו ג'רזי/רויטרס

עם קופת חירום לטיפול באסונות טבע שהולכת ומידלדלת גם כך, בין היתר בעקבות סופות הטורנדו הקשות מתחילת הקיץ, לאובמה נוספה כעת צרה חדשה לרשימה הולכת ומתארכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully