וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בניו יורק על "איירין": "מהומה על כלום"

שירה גינוסר

28.8.2011 / 21:45

תסריטי האימים מסופת ההוריקן לא התממשו, ועבור הישראלים בניו יורק, היה זה תסריט ידוע מראש: "לא ממש חששנו. רגילים לחיות באיום מתמיד בישראל". אחר אמר: "היה כאן אובר-פניקה"

הסופה הטרופית "איירין" כבר איבדה את הגדרתה כהוריקן, אבל היא הספיקה להלחיץ (או לא) את תושבי ניו יורק – ובהם גם את הישראלים. "לא ממש פחדנו", סיפרה שרון קצב-קושניר, תושבת האפר איסט-סייד. "בעלי הגדיר את זה יפה: אנחנו חיים בישראל, בשגרה, תחת איום מתמיד. אמנם לא מאסונות טבע, אבל אנחנו יודעים מהו איום, ולכן היינו רגועים, ואמרנו לעצמנו שאנחנו גם ככה לא יכולים לעשות כלום בעניין".

הוריקן "איירין" - כותרות אחרונות
בניו יורק המים נעצרו, הצפות ענק בניו ג’רזי
הוריקן איירין בתמונות: אלבום מתוך הסופה
ההוריקן בניו יורק: הנהרות מציפים חלקים ממנהטן
ההוריקן מכה במזרח ארה”ב, 2 מיליון הונחו להתפנות

הוריקן איירין מגיעה לניו יורק, אוגוסט 2011. AP
"איירין" עברה שם בלי נזקים גדולים במיוחד. רחובות ניו יורק/AP

קצב-קושניר מודה כי עד יום שישי, הסופה לא הטרידה את מנוחתה יתר על המידה. "הייתי מאוד שאננה עד יום שישי, כשהגעתי לעבודה וראיתי את ההיסטריה. הלכתי וקניתי מים ואוכל, מילאנו אמבטיה במים כי אמרו לנו שיכול להיות שאספקת המים תופסק. דאגנו שהמכשירים הסלולריים שלנו יהיו כל הזמן טעונים למקרה שתהיה הפסקת חשמל, והצטיידנו בהרבה ספרים ובקבוקי יין למקרה שלא נוכל לצאת מהבית במשך הרבה זמן".

"לא ממש התרכזתי בהוריקן, חשבתי שמדובר בפניקה מיותרת", סיפר שי אלמגור, העובד בחברת פרסום בניו יורק מזה שנה, גם הוא תושב האפר איסט-סייד. "ישנתי כל הלילה עם חלונות פתוחים כדי שייכנס אוויר, כמו בכל לילה, ולא הרגשתי צורך לסגור". טל שריזלי, סטודנטית באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, מסכימה עם אלמגור: "יש הרגשה של מהומה רבה על לא דבר. כולם מפרסמים עכשיו תגובות ציניות בפייסבוק של 'אוי, ירדו לי כמה עלים על המרפסת, איזה אסון'".

הוריקן איירין מגיעה לניו יורק, אוגוסט 2011. AP
"הייתה כאן אובר-פניקה". רחובות ניו יורק שוממים/AP

אלמגור מרגיש שהשלטונות עשו את שלהם: "הרשויות פה באמת לקחו צעדים מרחיקי לכת, בעיקר בגלל הטראומה שמלווה את כולם מ'קטרינה'. עשו מעל ומעבר כדי לדאוג שלא יקרה שום דבר". גם קצב-קושניר מסכימה כי הרשויות פעלו כהלכה. "יאמר לזכות הרשויות שבהחלט הכינו אותנו. כל הזמן היו עדכונים ואזהרות שיצאו מטעמם, ראש העיר בלומברג נאם, הנשיא אובמה נאם, הייתה תחושה שכולם מתרכזים בזה". שריזלי מסכימה כי הרשויות למדו מאירועים קודמים, גם אם אחרים: "בחורף תקפה את ניו יורק סופת שלג אימתנית, והייתה ביקורת רבה כלפי ראש העיר בלומברג לגבי התנהלותו והיערכות העיר. אני מניחה שהפעם החליטו לא לקחת שום סיכונים, והחליטו להתכונן לנורא מכל".

בניגוד להתנהגותם, הישראלים מסכימים שהתושבים המקומיים היו מעט יותר לחוצים. אלמגור מספר כי "הייתה תחושה של 'אובר-פניקה' אצל כולם. היו תורים לא נורמליים בסופרמרקטים, חנויות הפתוחות 24 שעות ביממה סגרו בשבת בבוקר. היה מצחיק לראות את העיר הענקית הזאת בכזו פניקה, ובסופו של דבר לא היה כלום. הבוקר הסתובבתי בחוץ וראיתי אנשים מסתובבים, עושים ספורט, בתי קפה נפתחו ועושה רושם שהכול חוזר למסלול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully