וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל ישראל הונף מחדש בשגרירות ישראל בקהיר

פנחס וולף

29.8.2011 / 22:04

שבוע וחצי לאחר שהורד בידי מפגין, הורה שר החוץ אביגדור ליברמן להניף מחדש את הדגל הישראלי בבניין השגרירות בקהיר. "זה חלק מחוסנה של המדינה"

הדגל הישראלי חוזר להתנפנף בשמי קהיר: בעקבות הוראה שנתן שר החוץ, אביגדור ליברמן, חזר היום (שני) דגל ישראל להיות מונף בבניין השגרירות בקהיר. השר ליברמן אמר כי "השמירה על הסמלים הלאומיים והכבוד הלאומי היא גם חלק מחוסנה של מדינה".

עוד על יחסי ישראל מצרים

המצרי שהסיר דגל ישראל מהשגרירות יזכה לאבטחה?
לבקשת המפגינים: הוסר דגל ישראל מבית השגריר בקהיר
גיבור היום במצרים: מסיר הדגל מגג שגרירות ישראל

בלילה בין שבת וראשון, לפני שבוע וחצי, הורד הדגל מבניין השגרירות בידי מפגין מצרי, אחמד שחאת. שחאת הצליח לטפס על גג בניין השגרירות הישראלית בקהיר, להסיר את דגל ישראל מהתורן ולהחליפו בדגל מצרים. שחאת אמר לכלי התקשורת כי הצליח לחדור לבניין ולטפס לקומה ה-15 לאחר שנמלט מכוחות הביטחון. שוטרים שראו אותו על הגג לא הספיקו להשתלט על שחאת לפני שהשחית את דגל ישראל והשליך אותו לידי ההמון, שהצית אותו. המפגינים מחו על הריגת שלושה חיילים מצרים באזור הגבול בין מצרים לישראל, שלטענת מצרים נפגעו מאש צה"ל.

יומים אחר כך נענו המאבטחים המצרים מסביב לבית השגריר הישראלי בקהיר, יצחק לבנון, לקריאת עשרות המפגינים להוריד את דגל ישראל מעל הבית - כך דיווח העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע". על פי הדיווח, הורדת הדגל "שימחה את עשרות האנשים שהיו במקום". אחד מהמפגינים אמר כי מטרת ההפגנות מול בית השגריר היא "להעביר מסר לשגריר לפיו העם המצרי רוצה שיסולק מאדמת מצרים ושהיחסים בין ישראל למצרים ינותקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully