וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון ברק: "מוקדם להספיד המחאה החברתית"

29.8.2011 / 20:41

בכנס חולון לחינוך התייחסו שר הביטחון אהוד ברק ונשיא המדינה שמעון פרס בנאומיהם למחאה החברתית, והביעו את תמיכתם בה. ברק: "המחאה היא הזדמנות ייחודית ל'ניו דיל'"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יותם בן דוד)

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הערב (שני) בנאומו בכנס החינוך בחולון למחאה החברתית ואמר כי "אני מציע לאף אחד לא להספיד אותה רק משום שבשבת מסוימת היו קצת פחות אנשים. זה לא עניין של מספר הגולגולות, אלא של העוצמות האנושיות ואותות האמת שבתוך העשייה הזאת של הצעירים". עוד אמר ברק כי "המחאה הזאת היא אחד האירועים החשובים ביותר שקרו בישראל עשרות שנים אחורה", ואף הוסיף כי "מדובר בהזדמנות ממשית לביצוע שינוי עמוק באמנת היסוד שבין האזרחים לבין המדינה, ובשיח שבין האזרחים לבין עצמם. זו הזדמנות ייחודית ל'ניו-דיל'".

"הכנס הזה חשוב מאוד בעיניי", אמר ברק. "החינוך הוא יסוד מרכזי בכוחה ובעוצמתה של ישראל ויסוד מרכזי בביטחון הלאומי שלה. הדבר הזה מקבל משנה תוקף בייחוד כאשר אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת, בצומת של הכרעות פנימיות שחלקן גורליות". לדברי ברק, "השילוב שאנחנו נמצאים בו בין המחאה של האוהלים, לסערה חיצונית מהעולם הערבי שמתעורר לנגד עינינו, דרך הכינוס הקרוב של עצרת האו"ם לדיון בנושא הפלסטיני – וכל הדבר הזה כאשר בפתח האטה בכלכלה וסיכון ממשי למיתון עולמי. כל הדברים האלה מתגבשים לכלל מבחן מורכב ומסובך".

המחאה החברתית - כותרות אחרונות

הורים לילדים אוטיסטים התפרצו לנאום שר החינוך
תושבי הדרום הצועדים לירושלים: "בנגב מתים מהר יותר"
מחאת האוהלים: רבבות הפגינו ברחבי הארץ

"בישראל אין אפליה חוקית אבל קיימת אפליה בפועל"

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, נשא דברים בכנס והתייחס למחאה החברתית. "אני רואה את הדור החדש שלנו באוהלים ובמוצבים. בעיניי הוא דור חף מצ?ינ?יו?ת, דור שדרישותיו מזולתו אינן באות במקום תביעותיו מעצמו. דור שמניף מחאה ובליבו תקווה. דור של חירות, ללא קדרות. דור המחפש מאזני צדק לאדם וחזון לעתיד החברה. עלינו לאפשר לו לעצב את עתידו", אמר הנשיא.

בדבריו התייחס הנשיא ליחסים שבין יהודים וערבים בישראל, ואמר כי "בישראל אין אפליה חוקית אבל קיימת אפליה בפועל בין יישובים שהם יהודים לבין יישובים שהם לא יהודים. האפליה נובעת מהבדלי ההכנסות. בישובים שיש היי-טק, יש יותר הכנסות. עלינו להביא היי-טק לכל הישובים, יהודים כערבים". פרס הדגיש כי "צריך לאפשר להשיג שוויון. זה קורה ברפואה בבתי החולים בישראל. שם אין יודע את מוצא הרופא או מוצא המטופל. כולם זוכים ליחס הוגן. ואני מאמין שמה שניתן להשיג בבתי החולים, ניתן להשגה גם מחוץ להם. דבר דומה קורה גם בספורט ועכשיו גם במשפטים. הוא צריך לחול על כל התחומים - ובוודאי בחינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully