וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרטי סוכנים ישראלים דלפו מוויקיליקס לרשת"

עיתונים בגרמניה, בהם "דר שפיגל", טוענים כי תומכים של אתר ההדלפות פרסמו בטעות קובץ לא מצונזר של מסמכי מחלקת המדינה, ובו פרטי סוכני מודיעין מכמה מדינות. הם לא מספקים לינק

האם מסמכי "CableGate" - כ-250,000 מסמכים דיפלומטיים מתוצרת מחלקת המדינה של ארצות הברית, שנחשפו על ידי אתר ההדלפות "ויקיליקס" בשנה שעברה - הגיעו לרשת גם בצורתם הלא מצונזרת? כמה עיתונים בגרמניה, בהם "דר שפיגל" המוערך ו"פריידיי", טוענים שכן. במסגרת המידע שנחשף כעת, הם טוענים, נכללים גם שמותיהם ופרטיהם של סוכני ארגוני ביון ממספר מדינות, ובהן גם ישראל.

שני העיתונים נוקבים בשמו המפורש של הקובץ המלא והלא מצונזר (Cables.csv), ובגודלו (1.73 גיגהבייט). עם זאת, הם נמנעו ממסירת פרטים אודות המקום בו ניתן למצוא אותו ברשת והסיסמה שמאפשרת לפתוח את הקובץ. יש לציין כי חיפוש בסיסי במנועי החיפוש הפופולריים, באתרי שיתוף קבצים וברשתות החברתיות, על פי שם הקובץ, אינו מעלה תוצאה רלוונטית.

מסמכי ויקיליקס - עוד כותרות בוואלה!:
ויקיליקס: ארה"ב הזהירה "נורבגיה השאננה" מטרור
ויקיליקס: ארה"ב מימנה בחשאי את מתנגדי אסד
שוב: שגרירה אמריקאית הולכת הביתה בגלל ויקיליקס
קמו מתחרים לוויקיליקס: "לא נעסוק רק בארה"ב"

דניאל דומשייט-ברג (לשעבר דניאל שמידט), גרמני שמקים אתר מתחרה לוויקיליקס. Markus Schreiber, AP
הבין שמדובר בחור אבטחה רציני. דניאל דומשייט-ברג/AP, Markus Schreiber

על פי "דר שפיגל", הדליפה של הקובץ לא הייתה מכוונת. בסוף 2010, נטען בעיתון, העלו לכאורה תומכי ויקיליקס לרשת תוכן רב של חומרים שהודלפו עד לאותו הרגע. מי שהעלה את התכנים לא ידע כי בין החומרים שפורסמו מסתתר, בספרייה חבויה, קובץ מוגן בסיסמה - הגרסה הלא ערוכה של מסמכי קייבלגייט. כמה חודשים לאחר מכן, דלפה הסיסמה לקובץ הזה גם היא לרשת, לאחר שאדם שהסתכסך עם ג'וליאן אסאנג', האיש מאחורי ויקיליקס, הזכיר כי קיבל ממנו את הסיסמה ואמר מהי.

במשך חודשים, לא נעשה קישור בין הקובץ לבין הסיסמה, אך לפני זמן מה, הבינו אנשי אתר "אופן-ליקס" - מתחרה של ויקיליקס שהוקם על ידי דוברו לשעבר של האתר, דניאל דומשייט-ברג, כי מדובר בחור אבטחה רציני, והחלו להצביע עליו כדי להוכיח שוויקיליקס אינו אתר מאובטח. תומכי ויקיליקס מכחישים את כל הסיפור, ואי-הזמינות של הקובץ בצינורות המקובלים להדלפות שכאלה (אתרי שיתוף קבצים) מעוררת חשד. בו בזמן, מספר עיתואנים אירופאים גורסים כי ראו את הקובץ, והוא אכן אמיתי.

עדכון ראשון: 22:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully