וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמו מתחרים לוויקיליקס: "לא נעסוק רק בארה"ב"

דובר ויקיליקס בגרמניה לשעבר פרש מהאתר במחאה על התנהלות מייסדו ג'וליאן אסאנג' וישיק בעוד כשבועיים אתר מתחרה. "אני לא סומך על ויקיליקס", הוא אומר. ויקיליקס: "מאחלים לו הצלחה"

קבוצה של חברים לשעבר באתר ויקיליקס מתכוונים להשיק אתר מתחרה, שיעסוק גם הוא בחשיפת הדלפות - כך גילה היום (רביעי) העיתון הגרמני "די טאגזייטונג". יוזמי האתר החדש, ובראשם דובר ויקיליקס בגרמניה לשעבר, דניאל דומשייט-ברג, מותחים ביקורת על ויקיליקס וטוענים כי האתר מתמקד יותר מדי בארצות הברית. לדבריהם, בכוונתם להקים אתר שיכסה טווח רחב יותר של מדינות ונושאים.

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג' - כיום אחד המועמדים המובילים לתואר "איש השנה 2010 של מגזין "טיים" - תואר לא פעם כדיקטטור שמשליט טרור בתוך הארגון שלו. לא מעטים מעובדי האתר עזבו אותו לאורך ארבע שנות קיומו מסיבה זו, וכמה מהם מתכננים כעת להתחרות בו.

לפי הדיווח בעיתון, השקת האתר המתחרה צפויה בעוד כשבועיים. לדברי דומשייט-ברג,גישתו תהיה שונה מזו של ויקיליקס. "לכמה שיותר אנשים צריכה להיות גישה לכמה שיותר מידע", הסביר.

דומשייט-ברג, שבימיו בוויקיליקס היה מוכר בשם דניאל שמידט, מתח כאמור ביקורת על ההתמקדות בארצות-הברית תוך הזנחת אזורים אחרים בעולם. "יש חוסר שקיפות לגבי האופן שבו התקבלו ההחלטות", אמר. "אני לא סומך על הארגון הזה". דומשייט-ברג כתב ספר על חוויותיו בממלכתו של אסאנג', בשם "בתוך ויקיליקס", שצפוי להתפרסם בגרמניה בינואר הקרוב.

בוויקיליקס, בכל מקרה, מוכנים להיענות לאתגר. "שמענו שדניאל ועוד כמה אנשים מתכוונים להקים אתר דומה, ואנחנו מאחלים להם הצלחה", אמר דובר ויקיליקס, קריסטין הרפנסון, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" בחודש שעבר. "זה יהיה מצוין אם יהיו עוד ארגונים כמו ויקיליקס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully