וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון: "כיפת ברזל" נוספת בתוך עשרה ימים

ברק אמר גם כי ישנו ניסיון לביצוע פיגוע דומה לפיגוע המשולב שאירע ליד אילת. "השב"כ, המשטרה וצה"ל, יהיו ערוכים ודרוכים כדי לא לאפשר למבצעי פיגועים להפריע לחיים השגרתיים", אמר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס היום (שני) לפיגוע הדריסה והדקירה שאירע לפנות בוקר בתל אביב ולהצבת סוללת "כיפת ברזל" נוספת, שלישית במספר, שתוצב בגזרת העיר אשדוד בתוך עשרה ימים, לדבריו. בביקור בחברת אלתא מערכות (אלקטרוניקה תעשייה אווירית) באשדוד אמר ברק כי "חווינו הבוקר פיגוע של דקירה ודריסה, כמעט בפתח של חודש ספטמבר. השב"כ, המשטרה וצה"ל, יהיו ערוכים ודרוכים כדי לא לאפשר למבצעי פיגועים להפריע לחיים השגרתיים".

עוד באותו נושא:
בעקבות התרעה לפיגוע: צה"ל מתגבר כוחות בדרום
הפסקת אש? רקטת גראד נפלה ממערב לבאר שבע

במהלך הביקור במפעל, המייצר בין השאר את המכ"מים של מערכת "כיפת ברזל", הוסיף שר הביטחון כי "בכוונתנו להניע את 'כיפת ברזל' בכל הכוח קדימה. תוך כעשרה ימים יהיה לנו מוקד שלישי של המערכת, שיוכל להגן במקרה של הידרדרות גם על אשדוד, מלבד אשקלון ובאר שבע". ברק הוסיף כי עד סוף השנה תוצב סוללה נוספת, רביעית במספר, ותוך פחות משנתיים יוצבו כבר תשע סוללות.

בנוסף, התייחס ברק בביקורו גם להתרעות לביצוע פיגוע בדרום הארץ ואמר כי כוחות הביטחון עירניים וערוכים לקראת אפשרות של ביצוע פיגוע, הדומה בחלק ממרכיביו לפיגוע שהיה לפני כעשרה ימים ליד אילת. "אנחנו נחושים בכוונתנו להכות במבצעי הפיגועים, לפעול ככל הניתן ליירט את הפיגוע". שר הביטחון חזר ואמר שהאחריות על ביצוע הפיגועים היא בעזה "לא רק על הג'יהאד האיסלמי, אלא גם על החמאס ועל כל גורמי הכוח האחרים". ברק סירב להתייחס לשיתוף הפעולה עם קהיר לגבי ההתרעות אך ציין כי "צריך לפעול בכל הדרכים שבידינו כדי לסכל את הפיגוע, בעניין הזה יש גם מגעים עם המצרים".

בתוך כך, גורם ביטחוני אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "במערכת הביטחון לא מתייחסים להסכם רגיעה כזה או אחר וכל ניסיון להפר את השקט ולבצע פיגוע יענה בתגובה חריפה". הגורם הוסיף, כי עצם הכוונה לבצע פיגוע נגד ישראל היא זלזול בשלטון המצרי שמנע הסלמה ברצועה וקידם את הסכם הרגיעה שחל על כלל הפלגים בעזה. הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הנחה במהלך הלילה לתגבר את כוחות צה"ל בדרום רצועת עזה ובגבול ישראל-מצרים לנוכח ההתרעה. פרטים אלו הועברו בערוצי הקישור אל מול המצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully