וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט לח"כ חוטובלי: "את באיחור של 5 שנים"

רמי שני

28.8.2011 / 20:00

פעילים למען שחרורו של גלעד שליט קיימו עצרת על גבול הרצועה לציון יום הולדתו השישי בשבי. ח"כ חוטובלי שנאמה באירוע זכתה לקריאות בוז. הרב לאו: "מוכן להחליף את גלעד בשבי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו)

יום הולדת עצוב, נוסף, בשבי: כ-200 בני אדם קיימו הערב (ראשון) במחסום ארז עצרת לציון יום הולדתו השישי של החייל החטוף, גלעד שליט, בשבי. הפעילים צעדו מצומת יד מרדכי לכיוון המחסום עם שלטים ודגלים וצעקו: "העם דורש גלעד שליט" ו-"איפה מדינה שלוקחת אחריות, איפה ערכים איפה הרעות?".

המאבק לשחרור שליט - כותרות אחרונות
”המשא ומתן לשחרור שליט יתחדש לאחר עיד אל-פיטר”
גלעד בן 25: ”הוא לא זקוק למתנות, רק לחופש”
יום הולדת שישי בשבי חמאס: גלעד שליט בן 25

הפגנה של גלעד שליט מחוץ לישיבת הממשלה, אוגוסט 2011. עומר מירון
"המאבק להשבת שליט הוא מאבק של כל עם ישראל"/עומר מירון

ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד), חברת הכנסת היחידה שהגיעה לאירוע, אמרה כי "המאבק להשבתו של גלעד שליט אינו מאבק של שמאל או ימין – הוא מאבק של כל עם ישראל". לדבריה, "הדרך היחידה להחזיר את גלעד עוברת דרך הפסקת הזרמת הכספים לחמאס ולרשות הפלסטינית שחתמה ברית עם אלו המחזיקים בו. אסירי חמאס נהנים מתנאים של קייטנה, של מלון חמישה כוכבים". חוטובלי הוסיפה כי "גלעד שליט שבוי בידי החמאס ולא בידי מדינת ישראל. אני מתנגדת לעסקת שחרור אסירים אבל אני תומכת בדברים אחרים שיכולים להחזיר את גלעד".

נעם שליט, אביו של החייל החטוף, אמר לאחר דבריה כי "אני מסכים עם ח"כ חוטובלי שיש הרבה דברים שצריך לעשות וממשלת ישראל לא עושה. אבל את כל הדברים הללו ממשלת ישראל הייתה צריכה לעשות לפני חמש שנים ואז אולי גלעד היה כבר בבית". שליט הוסיף ואמר כי "ח"כ חוטובלי, את כנראה ב'דיליי' של כמה שנים וכדאי שתשלימי את הפער". לדבריו, "מנהיגים שמסוגלים להתמודד עם הפקרת חייל צה"ל במשך שנים רבות בשבי האויב ולא מסוגלים להתמודד עם הסיכונים הידועים, ויש סיכונים – לא יכולים להנהיג את מדינת ישראל". בתגובה לקריאות "ביבי הביתה" שיצאו מהקהל, אמר שליט: "לפני שביבי הביתה – גלעד הביתה".

הפגנה של גלעד שליט מחוץ לישיבת הממשלה, אוגוסט 2011. עומר מירון
קרא לח"כ חוטובלי להשלים פער של חמש שנים. נעם שליט/עומר מירון

הרב הראשי לתל אביב, ישראל לאו, שהשתתף בעצרת אמר כי "למעלה מחמש שנים אנו זועקים את זעקתה של משפחת שליט שהיא למעשה זעקתו של עם ישראל כולו". לדבריו, "אין בישראל אדם שלא היה רוצה לראות את צבי שליט מלטף את לחיו של נכדו ולראות את גלעד חוזר לחיק הוריו. גלעד שילם יותר מכל מה שניתן להעלות על הדעת ואני מוכן להיות קלף מיקוח במקומו, אני מוכן להיות בן הערובה. אני מתפלל ומאמין שגלעד עדיין חי".

יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, בשטחה נערכת העצרת, פנה בפתיחת הטקס לראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, ואמר: "למרות כל הלחצים מבית ומבחוץ בשביל להקים מדינה פלסטינית אי אפשר להקים אותה על גבו של ילד. גלעד שליט אינו נכס אסטרטגי לעם הפלסטיני. גלעד שליט הוא נכס לאביו ולאמו וצריך להחזיר אותו הביתה". לדבריו, "הצעתי עצמי להיות מתווך ואני מוכן לפגוש את אנשי החמאס כשכנים – טוב שכן טוב מאח רחוק".

הפגנה של גלעד שליט מחוץ לישיבת הממשלה, אוגוסט 2011. עומר מירון
"אין אדים שלא היה רוצה לראות את גלעד חוזר לחיק הוריו"/עומר מירון

אורנה שמעוני מארגון "ארבע אימהות" אמרה במהלך העצרת כי "הגוף מתכווץ מהמחשבה שזה יום הולדת שישי בשבי. גלעד בן 25. חמישית מחייו בשבי החמאס". לדבריה, "היום איני מפחדת להעביר את מסר המוות בזעקה קורעת. גלעד ימות אם לא נחזיר אותו מיד. איני יכולה שלא להשפיל עיני בבושה ובבקשת סליחה מחייל צה"ל ומהוריו שלא הצלחנו בכוחנו לשחררו".

שמעוני פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון אהוד ברק ולרמטכ"ל רא"ל בני גץ נתניהו, ברק וגנץ ואמרה: "אתם ויתרתם על כל מנופי הלחץ על החמאס. אתם חייבים להחזיר חיים לגלעד. אתם רומסים את הערכים עליהם חינכנו את בני הנוער. עליכם לקיים אחר הערך פדיון שבויים. אל תוסיפו עוד עטוף בדגל למשפחת שליט ולמשפחת השכול הישראלית. השקט שלכם יביא ארון".

מוקדם יותר קיימו פעילים טקס לציון יום הולדתו של שליט במעבר כרם שלום, המקום ממנו הוא נחטף לפני כחמש שנים. הם קראו שיר והחזיקו פרחים. אחר כך חסמו הפעילים את ציר התנועה לכרם שלום ומנעו הכנסת מטענים לרצועה.

בני משפחת שליט הפגינו, יחד עם פעילים נוספים, מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במהלך ישיבת הממשלה השבועית. זו "הרגשה לא טובה", אמר נעם שליט לוואלה! חדשות. שליט התייחס לפרסומים האחרונים בדבר המגעים לשחרור בנו ואמר, כי "אחרי כל כך הרבה שנים מעניין אותנו תוצאות והצלחות, לא מגעים. לצערי אם היו תוצאות לא היינו עומדים פה היום".

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully