וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות המחאה חוזרות: "מפגן כוח שלא נראה בישראל"

27.8.2011 / 14:28

למרות דיווחים על קרע ינסו מובילי מחאת האוהלים להפגין אחדות בצעדות בתל אביב, ירושלים וראשון לציון. דפני ליף: "הזעקה זכתה להתעלמות בממשלה. אם נתניהו לא יתעשת, המחאה תעלה שלב"

על רקע דיווחים על פילוגים בין מובילי מחאת האוהלים, שבים הערב (שבת) פעיליה לרחובות. הערב יערכו הפגנות מחאה נפרדות בתל אביב וביפו, בירושלים וראשון לציון, וכן בבקעת אונו, קצרין, חריש וטבריה. באירועים צפויים להופיע אמנים שונים.

מחאת האוהלים - כותרות נוספות
צפו: פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב
עצרת מחאה בירוחם: "גם לנו מגיע צדק חברתי"
ועדת טרכטנברג: "על העם לקבוע המדיניות, ולא האוצר"
קרע במטה המחאה: הסטודנטים נעדרו ממסיבת העיתונאים

לקראת העצרות אמרה אחת ממובילות המחאה, דפני ליף, כי "אחרי שזעקת ההמונים זכתה להתעלמות מוחלטת מצד הממשלה, נקרא מעל הבמות ברחבי הארץ לראש הממשלה להתעשת, להחזיר את הוועדה היחידה שבחר הציבור – הכנסת, ולקחת אחריות אישית כיו"ר היחיד שנבחר ושמבין מצוין בכלכלה – ראש הממשלה. אם יסרב, תעלה המחאה לשלב הבא, למפגן כוח אזרחי שכמוהו לא נראה בישראל". יצוין כי השבוע קראה ליף ליו"ר ועדת טרכטנברג להתפטר.

הפגנת הענק במחאה על מצוקת הדיור ויוקר המחיה בתל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
האם יתקיים גם הערב מפגן כוח אזרחי שכמוהו לא נראה בישראל?/נמרוד סונדרס

בראשון לציון תצא ההפגנה בשעה 20:00 ממרכז בן גוריון ותימשך עד לעצרת מרכזית שתתקיים בגן המושבה בה יופיע הזמר ירמי קפלן. בירושלים תצא הצעדה בשעה 21:00 מגן הסוס ותעבור דרך מרכז העיר עד כיכר פריז שם תיערך העצרת המרכזית שבה יופיע ארקדי דוכין.

באותה שעה תצא הצעדה מכיכר הבימה בתל אביב לעבר צומת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך. איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית ינאם לצד דפני ליף יחד עם נציגי השכונות הדרומיות ואימהות חד הוריות. כמו כן יישא דברים נעם שליט לכבוד יום הולדתו של בנו, החייל החטוף גלעד שליט. האמנים שיופיעו בעצרת בתל אביב הם קורין אלאל, מירי מסיקה ושולי רנד.

בנוסף, תתקיים צעדת מחאה גם ביפו. הצעדה תצא ב-21:00 מאצטדיון בלומפילד לכיוון גן השניים, שבצומת הרחובות יפת וארליך. בין הדוברים באירוע יהיו המשורר רוני סומק ואחת מדיירות המאהל היפואי, בנוסף יופיעו ביחד המוזיקאים יאיר דלאל ואמין סאיג. המפגינים ביפו מבקשים לעלות לסדר היום הציבורי את המצוקות והדרישות של יפו בפרט והפריפריה בישראל בכלל. בראש ובראשונה הם מציבים את התביעה לשיקום מנגנון הדיור הציבורי בישראל, להפסקת הפינויים וההריסות, ולעריכת רפורמה בתנאי זכאות לדיור ציבורי. בדף הפייסבוק של האירוע, כתבו המארגנים: "בשבת נצא לרחובות יפו כדי להשמיע את זעקת הפריפריה החברתית. נצעד ביחד, כי המאבק הזה הוא של כולנו: יהודים וערבים, נשים וגברים, ילדים וזקנים".

פילוג במאהלים, אחדות ברחובות

ההפגנות מתקיימות על רקע דיווחים עקשניים על סכסוכים וקרעים אידאולוגים בין מובילי המחאה. אמש הצליחו במטה המחאה להקים מנגנון ארצי שיתבסס על מועצת הנהגה נבחרת.

הנהגת המאהלים התכנסה אתמול באשדוד לדיון סיזיפי וארוך בשעות הצהריים, כאשר לבסוף הוחלט כי עשרה נציגי מאהלים מרחבי הארץ יקבלו את ההחלטות המהותיות בשילוב עם שלושה נציגים מגרעין המייסדים של המאבק. עשרה נציגי האוהלים יתחלפו מדי שבועיים בנציגים אחרים, במטרה לייצג את כלל קולות המאהלים לאורך זמן. ליף וחבריה הביעו מורת רוח קלה מההחלטה שנתקבלה ברוב קולות. לטענתם, עדיף היה לפעילי המחאה להישאר חסרי ייצוג מוגדר.

בתוך כך, גורמים בהתאחדות הסטודנטים הארצית הודו השבוע כי בכוונתם להיענות לקריאתו של מנואל טרכטרנברג, יו"ר הוועדה שמינה ראש הממשלה נתניהו לטיפול במחאה, לדיון מהותי, אפילו כבר בשבוע הקרוב. הסטודנטים סבורים כי מסגרת התקציב שהועמד לרשות ועדת טרכטנברג נעה בין 12 ל-15 מיליארד שקלים, ולא שלושה מיליארד שקלים, כפי שנטען עד עתה.

עמדה זו מנוגדת לזו של ליף והמחנה שהיא מייצגת, שקראו השבוע לטרכטנברג להתפטר, ללא הסכמה מצד הסטודנטים וחלק מהארגונים החברתיים. גרעין המייסדים אינו מכיר בסמכותו או ביכולותיו של טרכטנברג.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully