וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "צנעני נעצרה משיקולים מקצועיים נטו"

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו התייחס למעצרה של הזמרת ואמר כי סחיטה באיומים מסוכנת ומחזקת את ארגוני הפשיעה. על מחאת האוהלים אמר: "הפלישה לבתים נטושים הופכת את המחאה ללא לגיטימית"

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות ערוץ 1)

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס הערב (חמישי) למעצרה של הזמרת מרגלית צנעני, שהוארך היום בחמישה ימים נוספים, ואמר כי "התיק לקראת סיום". במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב, התייחס בפרט לתופעה של סחיטה באיומים, אחד החשדות המיוחסים למרגול. "מדובר בתופעה של אזרחים נורמטיביים שהולכים לחפש את הפתרון של סכסוכים עסקיים בקרב העולם העברייני, מתוך תחושה ששם הדברים ילכו יותר מהר", אמר דנינו, "זו תופעה קשה ומסוכנת. אנחנו מחזקים למעשה את ארגוני הפשיעה ואת העבריינים. אין דבר יותר מסוכן מזה לדמוקרטיה".

פרשת מרגול - כותרות אחרונות:
שלום דומרני התפרץ על השופטת והוצא מהאולם
מרגלית צנעני תישאר במעצר, המשטרה: ”סחטה לאורך זמן”
הערכה: כתב אישום נגד צנעני - בימים הקרובים

דנינו נשאל האם ידה של המשטרה לא הייתה קלה מדי במקרה המעצר של הזמרת, לעומת חשודים אחרים דוגמת הנשיא לשעבר, משה קצב. "עלינו לחכות לכתב האישום", הוא השיב, "בתור מי שהיה ראש אגף החקירות - השיקולים למעצרה הם מקצועיים נטו". הוא הוסיף כי "הטענה המרכזית נגדנו היא שאנחנו רודפי כותרות. אני בתור ראש אגף חקירות לא אהבתי ששמי הופיע בעיתון".

"המשטרה ערוכה לכל תרחיש לקראת ספטמבר"

דנינו התייחס גם לאירועים הצפויים בחודש הבא בעקבות ההכרזה החד צדדית על מדינה פלסטינית. "נערכנו בצורה מקיפה לקראת האפשרות של הפרות סדר המוניות באזור יהודה ושומרון ובמדינת ישראל", אמר, "הכשרנו סדר כוח מסיבי שערוך לכך. ההיערכות שלנו היא טובה. משטרת ישראל מוכנה לכל תרחיש, בתקווה שהדברים לא יתרחשו".

המפכ"ל דיבר גם על מעורבות המשטרה בטיפול באירועים האחרונים בגזרה הדרומית. "אם אנחנו מסתכלים על העורף, בתור מי שעבר את עופרת יצוקה כמפקד המחוז הדרומי, אפשר לראות שם את העוצמה של האוכלוסייה", אמר דנינו, "הסיפור הוא הרבה יותר קשה מאשר אם היו נפגעים או לא. הסיפור הוא כל האזעקות בצורה מאוד דחופה, שבה נאלצים לעזוב הכל ולרוץ למקלטים או לחדר המוגן ולחשוב על כל בני המשפחה והילדים שלא תמיד נמצאים יחד". לדבריו, "הלחץ הזה מחייב אותך להיות כל הזמן בסוג של מתח שאתה לא יכול לעבור לשגרה, ולמרות זאת צריך לנהל אורח חיים שגרתי והאוכלוסייה הזאת עושה את זה שנה אחר שנה".

דנינו התייחס בדבריו גם למחאת האוהלים ולהתמודדות המשטרה עמה. "המחאות שליוו אותנו בחודש האחרון היו אתגר גדול עבור המשטרה. תפקידנו לאבטח ולוודא שהסדר נשמר", אמר, "החלטנו שנאפשר את המחאה ונפעל ברגישות, אך לא נאפשר אלימות והפרות סדר. לא אהבתי את הפלישה לבתים נטושים בימים האחרונים – זה הקו שבו המחאה עוברת ללא לגיטימית".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully