וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אין פיצוי על הברית שנגמרה בקטיעת פין

חבר מושבעים בקנטאקי דחה את תביעתו של נהג המשאית פיליפ סיטון, שברית המילה הרפואית שביקש לעבור הסתיימה בקטיעה מלאה. הרופא הסביר: "בניתוח גיליתי גידול סרטני - והצלתי את חייו"

הנזק לגבריות לא הסתיים בפיצוי כספי: בתום שלושה ימי משפט, פסק אמש (רביעי) חבר מושבעים בעיר שלביוויל שבמדינת קנטאקי כי נהג המשאית פיליפ סיטון, שאיבר מינו נקטע בשלמותו בניתוח ב"בית החולים היהודי" בעיר לפני ארבע שנים, לא יקבל פיצוי מהרופא שערך את הניתוח - אף שמטרת הניתוח הראשונית הייתה ברית מילה רפואית בלבד, בגלל נפיחות שהתפתחה במקום. הרופא, ד"ר ג'ון פטרסון, הסביר כי החליט על הקטיעה בזמן הניתוח, משום שגילה בפין גידול סרטני.

סיטון בן ה-64 ואשתו דבורה, שכבר קיבלו פיצויים מבית החולים בהסדר שהושג מחוץ לכותלי בית המשפט, הגישו בתחילת השבוע תביעה גם נגד המנתח, בטענה שהמנותח לא הסכים לניתוח קטיעה לפני שהורדם. לטענתם, הרופא היה צריך להמתין שהמנותח יתעורר מההרדמה ולקבל את הסכמתו לקטיעה לפני שיערוך אותה. הם דרשו פיצוי בסך 16 מיליון דולרים, בגין "אובדן יכולת, אהבה וחיבה". לדברי פרקליטו, קווין ג'ורג', "גופו חולל, וגבריותו נלקחה ממנו".

פיליפ סיטון בבית משפט במדינת קנטאקי, ארה"ב, בו הוא תובע רופא שכרת חלק מאיבר מינו במהלך ניתוח ברית מילה, אוגוסט 2011. AP Photo/Dylan Lovan, AP
"גופו חולל, וגבריותו נלקחה ממנו". סיטון ואשתו דבורה, השבוע בבית המשפט/AP, AP Photo/Dylan Lovan

לד"ר פטרסון היו כמה טענות להגנתו. לדבריו, כשהסיר את העורלה, גילה כי לקצה הפין יש "מראה של כרובית רקובה" - עדות להימצאות גידול ממאיר. "מה שראיתי לא היה פין - זה היה סרטן", העיד בבית המשפט. "הצלתי את חייו". עוד ציין, כי הוא עצמו כרת רק כ-2.3 סנטימטרים מהפין, ואילו היתר הוסר על ידי רופא אחר.

צפוי ערעור: "לא הייתה סכנת חיים מיידית"

לבסוף, הסביר פרקליטו של הרופא, קליי רובינסון, כי סיטון (שיכולת הקריאה שלו מוגבלת), חתם לפני הניתוח על טופס הסכמה, בו אישר בין היתר לבצע במהלכו הליכים רפואיים נוספים על אלו שסוכמו, במקרה שיתגלו "נסיבות לא צפויות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ד"ר ג'ון פטרסון, שנתבע בגלל כריתת איבר מין של מטופל, עם פרקליטו בבית המשפט, קנטאקי, אוגוסט 2011. AP Photo/Brian Bohannon, AP
כשהסיר את העורלה, גילה כי לקצה הפין יש "מראה של כרובית רקובה". ד"ר פטרסון עם פרקליטו, קליי רובינסון, השבוע בבית המשפט/AP, AP Photo/Brian Bohannon

חבר המושבעים, שכלל שישה גברים ושש נשים, השתכנע ככל הנראה לחלוטין מהטיעונים הללו, קיים דיון קצר למדי בטרם מסר את החלטתו - דחייה מוחלטת של התביעה. עד כה, לא הסכים אף אחד מהמושבעים להתייחס להחלטה בפומבי. "צדק נעשה", סיכם עורך הדין ריבונסון.

אולם נהג המשאית אינו מתכוון לוותר, ופרקליטו כבר הודיע כי בכוונתו להגיש ערעור על ההחלטה. לרופא, הסביר, מותר להחליט על שינוי במתווה הניתוח רק במקרה של סכנת חיים מיידית. "לא היה כאן מצב חירום", טען, "ולא הייתה שום סיבה לקטיעה".

סרטן הפין הוא אחד הסוגים היותר נדירים של המחלה - על פי נתוני מכון הבריאות הלאומי, מדי שנה מתגלים בארה"ב כ-1,360 מקרים שלו, מהם כ-320 מסתיימים במוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully