וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בארה"ב: ביקש ברית מילה, קיבל כריתת פין

נהג משאית מקנטאקי תובע רופא שכרת את איבר מינו, לאחר שלטענתו רק ביקש ברית מילה רפואית. הרופא: "במהלך הניתוח גיליתי סרטן, הצלתי את חייו". התובע: "הוא לא נתן לי אפשרות לבחור"

מעשה זדוני, רשלנות רפואית, פעולה מצילת חיים ומחויבת המציאות - או סתם אי-הבנה בין רופא למטופל? בשאלה הזו יצטרך להכריע חבר מושבעים בבית משפט במדינת קנטאקי שבארצות הברית, שם תובע נהג המשאית פיליפ סיטון פיצויים מרופא שכרת את איבר מינו ללא הסכמתו - במהלך ניתוח שסיטון חשב כי כל מטרתו היא עריכת ברית מילה מסיבות רפואיות.

על פי פרטי המקרה שפורסמו בתקשורת, סיטון פנה בשנת 2007 לד"ר ג'ון פטרסון וביקש ממנו להסיר את עורלתו מסיבות רפואיות - בגלל נפיחות שהתגלתה במקום. במהלך הניתוח, הסיר הרופא חלק ניכר מאיבר המין - לטענתו, משום שבמהלך הניתוח גילה כי המטופל סובל מגידול סרטני מסכן חיים באיבר. יש לציין כי סרטן הפין הוא אחד הסוגים היותר נדירים של המחלה - על פי נתוני מכון הבריאות הלאומי, מדי שנה מתגלים בארה"ב כ-1,360 מקרים שלו, מהם כ-320 מסתיימים במוות.

פיליפ סיטון בבית משפט במדינת קנטאקי, ארה"ב, בו הוא תובע רופא שכרת חלק מאיבר מינו במהלך ניתוח ברית מילה, אוגוסט 2011. AP Photo/Dylan Lovan, AP
מבית החולים קיבלו פיצוי, עכשיו תובעים את הרופא. פיליפ סיטון ואשתו דבורה, אתמול בבית המשפט/AP, AP Photo/Dylan Lovan

בני הזוג סיטון, פיליפ ואשתו דבורה, תבעו לאחר המקרה את "בית החולים היהודי" בעיר שלביוויל, שבו נערך הניתוח. התביעה הזו הסתיימה בעסקה מחוץ לבית המשפט, שבמסגרתה שולם לבני הזוג פיצוי בסכום לא ידוע. החודש, הגישו בני הזוג תביעה גם נגד הרופא המנתח - שהחליט להתגונן בבית המשפט.

כפי שאתם רואים, לא נשאר שם כלום"

אתמול (שני) נערך דיון הפתיחה במשפט. פרקליטם של בני הזוג, עורך הדין קווין ג'ורג', טען בפני השופט כי מאז הניתוח, מרשו "אינו מרגיש עוד כמו גבר". עוד הוסיף, כי למרשו לא הוסבר דבר על סרטן לפני הניתוח, ולא הייתה לו כל דרך לדעת שהניתוח יסתיים בקטיעה, כשנתן לו את הסכמתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ד"ר ג'ון פטרסון, שנתבע בגלל כריתת איבר מין של מטופל, עם פרקליטו בבית המשפט, קנטאקי, אוגוסט 2011. AP Photo/Brian Bohannon, AP
"סיטון חתם על ייפוי כוח". ד"ר פטרסון עם פרקליטו, אתמול בבית המשפט/AP, AP Photo/Brian Bohannon

"הוא כועס כי ד"ר פטרסון הסיר את איבר מינו בלי לשאול אותו, ובלי שנתן לו אפשרות לבחור, לבדוק את העניין ולהתייעץ עם אנשים נוספים", צוטט הפרקליט בסוכנות AP. הוא אף הראה למושבעים ארבע תמונות עדכניות של מפשעתו של סיטון, ואמר: "כפי שאתם רואים, לא נשאר שם כלום". על כך דורשים בני הזוג סיטון פיצוי כספי בגין "אובדן יכולת, אהבה וחיבה".

מנגד, פרקליטו של הרופא, קליי רובינסון, טען כי הסיר רק את קצהו של הפין, לאחר שגילה את הגידול. כמו כן, הוא טוען להגנתו כי סיטון חתם לפני הניתוח על ייפוי כוח המסמיך את הרופא לערוך כל הליך רפואי שיימצא נחוץ במקרה של נסיבות לא צפויות. "הסיבה היחידה שמר סיטון בכלל נמצא כאן היום בבית המשפט", טען, "היא שד"ר פטרסון הציל את חייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully