וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שנים בכלא האמריקאי: מאיר אברג'יל בישראל

יהושע בריינר

25.8.2011 / 15:02

העבריין שב לארץ לאחר שחתם בארצות הברית על הסדר טיעון, במסגרתו הודה בסחיטה, וקיבל עונש מאסר קצר, שאת רובו כבר ריצה במעצר. מגעים להסדר גם עם אחיו, איציק, הנאשם ברצח

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל)

העבריין מאיר אברג'יל שב בצהריים (חמישי) לישראל לאחר שחתם על הסדר טיעון בארצות הברית, במסגרת משפט הסחיטה בפרשת הבנק למסחר. בני משפחתו המתינו באולם הנוסעים הנכנסים יחד עם עורך דינו, אבי עמירם, וילדיו אף הכינו לו שלטים ובלונים. על אחד מהם צויר בית כלא מחוק בסימן איקס. עו"ד עמירם אמר כי "שלוש שנים בדיוק אחרי הסגרתו, חוזר היום מאיר לישראל כאחד האדם. למשטרה אין סיבה לרדוף אותו. הוא איש עסקים לגיטימי. לפני הסגרתו הוא אף קיבל תעודת יושר ממשטרת ישראל. אפילו אסי ועקנין אמר לתובע האמריקאי כי מאיר לא סחט אותו ולא איים עליו והאופן שבו הוא חוזר מראה על חוסר הראיות והמצב האמיתי, דהיינו שאין כל סיבה להחזיקו במעצר. להסגרתו לא היה מקום ובסופו של יום ההר הוליד עכברון".

עוד בנושא:
מסתמן: הסדר טיעון למאיר אברג'יל בארה"ב, ישוב לארץ
מאיר אברג'יל בארה"ב - המשפט בארץ יימשך בהיעדרו
צפו בהסגרת האחים אברג'יל, שלב אחר שלב

מאיר אברג'יל מגיע לישראל , אוגוסט 2011. דרור עינב
יודה בסחיטה ובתמורה ישתחרר בתום ריצוי של כשלוש שנות מאסר. מאיר אברג'יל/דרור עינב

אברג'יל הודה בעבירות, ונגזרו עליו 35 חודשי מאסר, תקופה קצרה מזו שכבר ריצה. שופטת בית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס פסקה לאברג'יל תקופת מאסר פחותה מזו שדרשה התביעה האמריקאית - 42 חודשים. עד כה סירב אברג'יל להסדרי הטיעון שהוצעו לו, משום שהרשויות תבעו כי יעיד נגד אחיו, איציק, הנאשם ברצח. בימים אלה מתנהלים מגעים גם להסדר טיעון עם האח, אולם עד כה טרם גובשה עמו הסכמה.

"זהו יום הכיפורים של מערכת המשפט ואכיפת החוק בישראל", אמר פרקליטו של אברג'יל, עו"ד עמירם, בעקבות הסדר הטיעון. "המקרה נפתח בקול תרועה רמה ונגמר בקול דממה דקה. הדבר מחייב את היועץ המשפטי לממשלה, את המפכ"ל ואת נשיאת בית המשפט העליון, שהחליטו להסגיר אותו, לבצע בדק בית רציני", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאיר אברג'יל מגיע לישראל , אוגוסט 2011. דרור עינב
האחים הואשמו ברצח, סחיטה, אלימות והלבנת הון. איציק אברג'יל לאחר נחיתתו/דרור עינב

"ההישג הגדול מבחינתו של מאיר בכל המהלך הזה", המשיך עו"ד עמירם, "הוא שנושא ההודאה בחברות בארגון פשיעה נמחק מכתב האישום. גם נושא הלבנת ההון, סעיף חמור מאד בקרב העבירות הפדרליות האמריקאיות, בוטל, כתוצאה מחוסר ראיות מוחלט. התוצאה היא שברגע שסעיפים אלה ירדו, לא היה מקום לנהל משפט נגד מאיר אברג'יל. כך הסתפקו בתקופת מעצרו. הדבר הזה ממחיש את אפיסות הראיות נגדו".

לדברי גורם המקורב לפרשה, התביעה במשפט הסכימה להסדר הטיעון, לאחר שנוכחה כי יש קושי בתשתית הראייתית בתיק, במיוחד לאחר ששתי דמויות המפתח בפרשה - אסי ועקנין וגבי בן הרוש – הודיעו כי יסרבו להעיד נגד האחים. יצויין כי בישראל עדיין מתנהל משפט נוסף נגד אברג'יל, שנאשם כי הפעיל ביחד עם האחים ראובן ועזרא גבריאלי רשת הימורים בלתי חוקית.

האחים אברג'יל מוגדרים על ידי המשטרה בישראל כראשי ארגון פשע. בשנת 2008 הודיעו רשויות החוק בארצות הברית כי הן מבקשות את הסגרתם בעקבות חקירה שנמשכה כשש שנים. בחודש ינואר, השניים הוסגרו לארצות הברית, והואשמו שם בעבירות חמורות של רצח, סחיטה, אלימות והלבנת הון.

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully