וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת הורים לתינוק אוטיסט נגד רמדיה

בית המשפט דחה את תביעת הוריו של א', שטענו לקשר ישיר בין צריכת הרמדיה על ידי הילד בהיותו תינוק, לבין אבחונו בגיל שנתיים וחצי כלוקה באוטיזם. המשפחה תחויב בתשלום 15,000 שקלים

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה היום (רביעי) את תביעתה של אחת המשפחות שתבעו את חברת "רמדיה" בגין נזק בריאותי שנגרם לילדיהם. משפחתו של א' תבעה את ענקית ייצור המזון לתינוקות בכך ששיווקה תחליף חלב לתינוקות בפורמולה אשר גרמה לפגיעה בלתי הפיכה למערכת העצבים של הילד, שאובחן בהמשך כלוקה באוטיזם. השופטת אסתר דודקביץ' דחתה את התביעה והורתה לתובעים לשלם לנתבעת ולמשרד הבריאות הוצאות משפט בסך 15,000 שקלים. על פי הכרעת הדין, לא הוכח קשר סיבתי בין צריכת "רמדיה" במקרה המדובר, לבין אבחונו של הילד כלוקה באוטיזם.

המשפחה טענה כי א', היום בן 11, צרך בהיותו תינוק בן שנה פורמולת רמדיה צמחית כמזונו העיקרי, וכתוצאה מכך נגרם לו נזק בלתי הפיך, כשבגיל שנתיים וחצי אובחן כסובל מהפרעה התפתחותית נרחבת (אוטיזם). כמו כן, נטען כי הילד סובל מבעיות נוירולוגיות קשות, בהן בין היתר נמנות התפתחות איטית, בעיות מוטוריות, בעיות בדיבור ובעיות אורטופדיות. התביעה הסתמכה על הוראת משרד הבריאות מ-2003 שלא לצרוך את המוצר, בשל מחסור בויטמין B1 (תיאמין) שהתגלה בו, ועל חוות דעת מקצועית של הנוירולוג ד"ר אלי היימן, לפיה ישנו קשר ישיר בין המחסור בתיאמין לאוטיזם.

השופטת דודקביץ' קיבלה את טענת ההגנה, שהסתמכה על חוות דעת של מומחים, לפיהם לא הוכח כי הילד סבל מחוסר בתיאמין. כמו כן, דחתה השופטת את חוות הדעת הנגדית של ד"ר היימן, אותה תיארה כבלתי-מהימנה וכינתה אותה "נשענת על כרעי תרנגולת". דודקביץ' חייבה את התובעים בהוצאות משפט בסך 15,000 שקלים, תוך שהיא מדגישה כי היא עושה עימם חסד לאור מצבו הרפואי הקשה של הילד.

עורך הדין יוסי אשכנזי, שייצג בתביעה את "רמדיה" ואת חברת האם "הומנה", אמר כי "החברות דבקות במדיניות של פיצוי לאותם ילדים שאכן נפגעו כתוצאה מצריכה הרמדיה הצמחית. אנחנו מברכים על התוצאה, שכן היה ברור מלכתחילה שהתובע בתיק זה לא סבל ממחסור בתיאמין, ולכן לא היה מקום כלל להגשת התביעה".

עוד בנושא
פרשת רמדיה: עבודות שירות לבכירה במשרד הבריאות
מסתמן: חלק מנאשמי פרשת רמדיה לא יילכו לכלא
משרד הבריאות: ”רמדיה” לא פגעה ביכולת הקוגניטיבית
חשד: 3 תינוקות מתו מצריכת תחליף ”רמדיה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully