וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים: ההסכם לא מקובל, עדיין שוקלים להתפטר

אריאל נוי

24.8.2011 / 19:04

הרופאים המתמחים תקפו בחריפות את ההסכם המתגבש עם האוצר ואמרו כי מדובר ב"הסכם גרוע". הרופאים הצעירים מסרו כי "בזכות אידלמן והאוצר הציבור יקבל רופאים שחוקים עם שכר מבזה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות מתמחים הפגינו היום (רביעי) ברחבי הארץ בעקבות גיבושו של ההסכם הסופי בין המדינה להסתדרות הרפואית, בטענה כי לא שותפו בניסוחו וכי נחתם ללא ידיעתם. "אנחנו לא יודעים את פרטי ההסכם, רק אמרו לנו שהוא עתיד להיות תקף לעשר שנים", אמר ד"ר אליעז מילר, מתמחה מבית החולים איכילוב, שהגיע להפגנה בתל אביב. "לא עדכנו אותנו בפרטי ההסכם. זו שערורייה", הוסיף. עם זאת, יצוין כי ההסכם טרם נחתם סופית.

עיצומי הרופאים - כותרות אחרונות
ההסכם המתגבש - תוספת של 50% לשכר
הרופאים בצפון מזהירים: המחלקות יקרסו
אולטימטום למתמחים: הגישו התפטרותכם

המתמחים בבית החולים וולפסון בחולון מגישים מכתבי התפטרות להנהלת בית החולים כחלק מהמחאה על תנאי העסקתם, אוגוסט 2011. דרור עינב
מתמחים בביה"ח וולפסון עם מכתבי התפטרות/דרור עינב

נציגות המתמחים - מועצת הרופאים הצעירה, הגיבה הערב להסכם המתגבש ומסרה כי "על פי הפרסומים בתקשורת מדובר ב'הסכם פלצבו' – הסכם גרוע שאין בו שום בשורה אמיתית לרופאים ולחולים במגזר הציבורי בישראל. מלבד תעתועי ולהטוטי מספרים לא היה שום שינוי בשכר הבסיס של הרופאים. העלייה לכאורה בשכר שמציגים אידלמן וחבורתו מתבססת על תורנויות, כוננויות ושעות נוספות. העלייה בשכר הבסיס אפילו לא מכסה את השחיקה בשכר לאורך 9 שנות תקופת ההסכם".

עוד מסרו המתמחים כי "בזכות אידלמן והאוצר הציבור יקבל רופאים שחוקים, עם שכר שעה מבזה שימשיך לדחוק אותם החוצה מהרפואה הציבורית הקורסת. אנחנו שואלים היום את אידלמן - על זה גררת את הציבור לשביתה הארוכה ביותר בתולדות מדינת ישראל? על הסכם שימשיך ויעצים את סבלם של החולים במגזר הציבורי. בשביל הסכם כזה התחתנת עם האוצר לעשור הקרוב? אם זה לא היה הסכם גרוע אידלמן וחבורתו לא היו מסתירים אותו עד לרגע זה מעיני ציבור הרופאים אותו הם מתיימרים לייצג".

המתמחים אמרו כי הם מקווים שביממה הקרובה יוכלו לקבל לידיהם את טיוטת ההסכם המתגבש על מנת ללמוד אותה עם הגורמים המקצועיים. "נכנס את המועצה ואת ציבור הרופאים אותו אנו מייצגים ונקבל החלטות מושכלות על צעדים להמשך", מסרה מועצת הרופאים הצעירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"בסטפמבר הרופאים יתפטרו, ומערכת הבריאות תקרוס"

ד"ר אבירם מזרחי, מתמחה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה החבר בשתי הנציגויות, הבהיר כי המתמחים עדיין צריכים ללמוד את פרטי ההסכם. כמו כן, מזרחי התריע מפני מימוש מכתבי הפיטורין שהגישו הרופאים. "ב-4 בספטמבר צפויה להיות קריסה של מערכת הבריאות. 1,500 מתמחים התפטרו, וזה הרבה. רוב המתמחים שהתפטרו היו אלה שכבר סבלו מלכתחילה במחלקות ממחסור בכוח אדם, ויהיה קשה, עד בלתי אפשרי, לכסות את הפער שיישאר כאשר הם יתפטרו", אמר ד"ר מזרחי. לדבריו, בימים הקרובים המתמחים מתכוונים לצאת במסע הסברה נגד ההסכם.

לאחר שהנהלת ההסתדרות הרפואית סירבה לאפשר לנציגי המתמחים להשתתף באופן פעיל במשא ומתן, נפגשו האחרונים עם המגשר בין המדינה להסתדרות הרפואית, פרופ' יצחק פטרבורג. בפגישה דרשו המתמחים להשתתף באופן פעיל בגישור, ואמרו לו כי זכו לתמיכה ציבורית נרחבת במאבקם. הבוקר גובש ההסכם בחסותו של פטרבורג, לפיו יזכו הרופאים לתוספת ממוצעת של 47% לשכרם - למעלה משני מיליארד שקלים וחצי. ההסכם המסתמן, שגובש בתום כמעט חצי שנה של עיצומים, מוסיף תקנים לרופאים בפריפריה ולעוסקים במקצועות המוגדרים מקצועות מצוקה.

על פי ההסכם, 20% מהתוספת תתקבל באופן מיידי ו-70% ממנה יתקבלו במהלך שלוש השנים הקרובות. הרופאים יהיו מחויבים להחתים שעון נוכחות באמצעות מערכת שתופעל מהטלפון הסלולרי שלהם, ולא יוכלו להוסיף שעות לעצמם, אלא רק להוריד ממכסת השעות לה הם מחויבים. לסעיף זה התנגדו תחילה הרופאים נחרצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully