וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים בצפון מזהירים: "בקרוב מחלקות לא יתפקדו"

אריאל נוי

18.8.2011 / 0:02

על רקע המשך התפטרות המתמחים, נערך דיון חירום בנושא בבית החולים רמב"ם בחיפה. רופאים בכירים מזהירים כי מהחודש הבא ייאלצו לסגור מחלקות בבתי החולים

הנהלת המרכז הרפואי רמב"ם קיימה אמש (רביעי) כינוס דחוף של מנהלי מחלקות ויחידות כדי לדון באיומי ההתפטרות של המתמחים ובעקבות פרישתם מהמשא ומתן של ההסתדרות הרפואית אמש. היום הגישו 131 מתמחים נוספים את מכתבי ההתפטרות שלהם, כמו גם מאה מומחים בכירים. לדברי המתמחים הוגשו עד כה כ-1,300 מכתבי התפטרות מתוך 2,500 מתחמחים בכל רחבי הארץ.

פרופ' רפי ביאר, מנהל בית החולים רמב"ם אמר למנהלי המחלקות כי "אמרתי בכל פורום אפשרי שאני תומך במאבק הרופאים. יחד עם זאת צריך לזכור שהרפואה הציבורית נפגעת. אין עדיין חושש לחיי אדם, אבל הרפואה הציבורית נפגעת כלכלית מהשביתה ונגרם סבל לחולים. כל אחד מכם, מנהלי המחלקות והיחידות צריך לזכור שיש לכם כמנהלים חובה גם כלפי העובדים תחתיכם אבל קודם כל כלפי החולים שאנו משרתים".

מנהלת מחלקת פנימית ג' במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, ד"ר אפרת וולפוביץ, אמרה לוואלה! חדשות כי "בדקנו את כל האפשרויות הקיימות, אך בשורה התחתונה, החל מתחילת ספטמבר המחלקה שלי לא תתפקד ואני מודיעה כי לא תהיה לי אפשרות להיות אחראית על חיי בני אדם כאשר כוח העבודה העיקרי במחלקתי, קרי הרופאים המתמחים, איננו".

עוד על שביתת המתמחים:

הרופאים המתמחים פרשו מהמו"מ עם האוצר
לאחר 144 ימי מאבק: הרופאים והאוצר הולכים לגישור
רופאים הפגינו: "תנו יותר מ-5 דקות עם החולה"

מכוני הפסיכומטרי תומכים במתמחים

לדברי ד"ר וולפוביץ, אי אפשר להכריח את הרופאים הבכירים במחלקה לבצע תורנויות מתמחה. מרביתם מבוגרים ואינם מסוגלים לעמוד פיזית בחוסר שינה של שמונה תורנויות בחודש בנות 26 שעות. "פרט לכך, הרופאים הבכירים מחויבים לקופות החולים ולבתי החולים הפרטיים כך שאין לי כל יכולת לכפות עליהם הגעה לתורנויות במחלקה".

בתוך כך זוכים המתמחים לגיבוי מפתיע מצד מכוני הפסיכומטרי. עו"ד ערן שטיין מנכ"ל מכון הרשת הארצית סמארט אמר כי "בתוך כל המאבקים שיש עכשיו המאבק שלהם נבלע. בסביבות 80% אחוז מהמתמחים היו מורים במכוני הפסיכומטרי שלנו בכל הארץ לאורך השנים. מדובר באלפי מתמחים. אנחנו יכולים להעסיק היום כחמישים מתמחים וכל מכוני הפסיכומטרי יכולים להעסיק כשלוש עד ארבע מאות מתמחים".

עו"ד שטיין מציין כי יש עוד אפשרות להציל את הרפואה הציבורית בישראל. "אני קורא לכל חברות הפסיכומטרי ברחבי הארץ לשלב כוחות ולהעניק רשת ביטחון לאותם המתמחים, לספק עבודה לאותה תקופה קשה וסוערת שעומדת בפניהם ברגע שיעזבו את בתי החולים. ענף הפסיכומטרי עומד בפני תהפוכות גדולות בתקופה הקרובה ואנו זקוקים לאנשים המיומנים הללו. ראו בזה את תרומתנו הקטנה למאבק הכה צודק שלהם למעננו. הניסיון הנואש כמעט להחיות את מה שנותר מהרפואה הציבורית במדינת ישראל".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר לוואלה! חדשות כי "בהתאם לדברי בית המשפט, הר?י הוא הארגון היציג של כלל הרופאים בישראל. כל שינוי בעניין זה דורש אישור משפטי מתאים. אני קורא לצדדים להותיר את הוויכוחים הפנימיים בצד ולגלות אחריות לציבור החולים במטרה להגעה להסכם כולל בהקדם".

עדכון ראשון: 22:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully