וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 144 ימי מאבק: הרופאים והאוצר הולכים לגישור

אריאל נוי

15.8.2011 / 22:47

נציגי משרד האוצר הביעו הסכמה להליך גישור בן שבוע שייפתח מחר, בראשות פרופ' יצחק פטרבורג. הרופאים נתנו את הסכמתם למהלך מוקדם יותר, אך הודיעו כי ימשיכו בינתיים בשביתה

משרד האוצר הביע הערב (שני) את הסכמתו להיכנס הליך גישור עם הרופאים השובתים. בכך הוסר המכשול האחרון בפני המהלך, שצפוי להתחיל מחר. הצדדים הסכימו גם כי פרופ' יצחק פטרבורג, המכהן כיום סגן נשיא חברת התרופות הישראלית "טבע" ובעבר מנכ"ל קופת חולים כללית ומנכ"ל סלקום, יהיה המגשר. הליך הגישור צפוי להימשך כשבוע, אלא אם שני הצדדים יסכימו להאריכו.

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות:
לראשונה: הרופאים הסכימו להליך גישור מול האוצר
רופאים הפגינו: "תנו יותר מ-5 דקות עם החולה"

מוקדם יותר היום, הודיעה גם ההסתדרות הרפואית (הר"י) כי היא מקבלת את הצעת הגישור בנושאים השנויים במחלוקת. עם זאת, הרופאים הודיעו כי במהלך הגישור הם יוכלו להמשיך בהשבתה של מוסדות הרפואה הציבורית וכי פטרבורג יוכל לפנות לראש הממשלה לצורך פתרון המחלוקות בין הצדדים.

בהתאם לכך, פרסמה הערב ההסתדרות הרפואית רשימת צעדים ארגוניים המתוכננים לימים הבאים. מחר תתקיים העבודה במוסדות הרפואיים כסדרה, אך ביום רביעי מרפאות החוץ, מחלקות אשפוז יום והמכונים בבתי החולים בצפון, לרבות בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים, יהיו סגורים לקבלת חולים מבחוץ. אך יחד עם זאת, יגיעו הרופאים העובדים במסגרות אלה לעבודה, על מנת להיות נוכחים בתוך בתי החולים בלבד ולהעניק ייעוץ בתוכם. בבתי החולים בדרום יתבצעו רק ניתוחים דחופים וניתוחי הסרת גידולים. כל שאר הפעילות בבתי החולים תתבצע כרגיל.

ביום חמישי מרפאות החוץ, מחלקות אשפוז יום והמכונים בבתי החולים בדרום, לרבות בבתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים, יהיו סגורים לקבלת חולים מבחוץ. יחד עם זאת, הרופאים העובדים במסגרות אלה יגיעו לעבודה על מנת להיות נוכחים בתוך בתי החולים בלבד ולהעניק ייעוץ בתוכו. בבתי החולים בצפון יתבצעו רק ניתוחים דחופים וניתוחי הסרת גידולים. כל שאר הפעילות בבתי החולים תתבצע כרגיל.

צעדת הרופאים לעצרת המחאה בגן הורדים ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
הרופאים עדיין שובתים/עומר מירון

במהלך הדיון בשביתה בבג"ץ, חשפה עורכת הדין של ההסתדרות, עו"ד אורנה לין, היכן עומד המשא ומתן ובאילו נושאים קיימות הסכמות עם האוצר. "אין ספק שנושאי העלות והפרישה חשובים ובהם לא התקדמנו. יחד עם זאת, בנושאים אחרים וחשובים, כמו דיווח נוכחות, התקדמנו".

לין הוסיפה כי הרופאים מוכנים לדון בגישור בארבעה נושאים עיקריים: העלות הכספית של ההסכם, פרישת תוספת השכר, תקופת תוקף ההסכם וכן נושא שעון הנוכחות. "הגישור היה תוך כדי נקיטת צעדים ארגוניים", הדגישה לין.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully