וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הרופאים הסכימו להליך גישור מול האוצר

אריאל נוי

15.8.2011 / 17:24

בדיון בבג"ץ שהתקיים לאחר תום התקופה שהקציבה הנשיאה ביניש לרופאים ולאוצר להגיע להסכמות, הודיעו הרופאים כי הם מוכנים לפנות לגישור בארבעה נושאים מרכזיים, אך ימשיכו בעיצומים

ההסתדרות הרפואית (הר"י) הודיעה היום במהלך דיון בשביתת הרופאים שהתקיים בבג"ץ, כי היא מקבלת את הצעת נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש לפיה הצדדים יפנו לגישור בנושאים השנויים במחלוקת. הגישור יבוצע על ידי צד שלישי שיהיה מוסכם על שני הצדדים, הרופאים והאוצר. עם זאת, הרופאים הודיעו כי ההליך יימשך שבוע בלבד, במהלכו הם יוכלו להמשיך בהשבתה של מוסדות הרפואה הציבורית, וכי המגשר שייבחר יוכל לפנות לראש הממשלה לצורך פתרון המחלוקות בין הצדדים. כעת הם ממתינים לתשובת המדינה בעניין.

בפתח הדיון חשפה עורכת הדין של ההסתדרות, עו"ד אורנה לין, היכן עומד המשא ומתן ובאילו נושאים קיימות הסכמות עם האוצר. "אין ספק שנושאי העלות והפריסה חשובים ובהם לא התקדמנו. יחד עם זאת, בנושאים אחרים וחשובים כמו דיווח נוכחות, התקדמנו. עמדתנו נשארה שצריך לתת לצדדים זמן למצות את המשא ומתן" אמרה לין.

לין הוסיפה כי הרופאים מוכנים לדון בגישור בארבעה נושאים עיקריים: העלות הכספית של ההסכם, פרישת תוספת השכר, תקופת ההסכם וכן נושא שעון הנוכחות. "הגישור היה תוך כדי נקיטת צעדים ארגונים", הדגישה לין.

הפגנת רופאים בכיכר המדינה תל אביב, יולי 2011. דרור עינב
הרופאים מפגינים בכיכר המדינה, אתמול/דרור עינב

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, ניסה להציב אתמול אולטימטום לרופאים ודרש, בהמלצת סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, לקבל עד הבוקר "ולא יאוחר מהשעה 10:00, את כל מכתבי ההתפטרות, באם יש כאלו, של כלל הרופאים מבתי החולים". בתגובה הגישו היום 391מתמחים מכתבי התפטרות. מתוכם 144 מבית הולים שיבא, 123 מבית החולים איכילוב, 50 מבית החולים אסף הרופא, 44 מבית החולים בני ציון, ו-33 מבית החולים וולפסון.

עוד באותו נושא:
משרד הבריאות לרופאים: הגישו את מכתבי ההתפטרות
האחיות במאבק חדש: "השכר נמוך, רבות עזבו"
בג"ץ נתן לרופאים שבוע להגיע להסכם עם האוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully