וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם המתגבש עם הרופאים: תוספת של 50% לשכר

אריאל נוי

24.8.2011 / 14:19

על פי פרטי ההסכם המתגבש בין הרופאים למשרד האוצר, יזכו רופאים בפריפריה ובמקצועות במצוקה לתוספת משמעותית של עד 70% לשכרם. ה"תשלום": הרופאים יצטרכו להחתים שעון נוכחות

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל)

לאחר 157 ימים של עיצומים הצליחו היום (רביעי) נציגי ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר להגיע לטיוטת הסכם בחסות המגשר פרופ' יצחק פטרבורג. לפי ההסכם המתגבש יזכו הרופאים לתוספת ממוצעת של 47% בשכרם, שהם למעלה משני מיליארד שקלים וחצי. כמו כן, הם יזכו לתוספת של תקנים ולהטבות לרופאים במקצועות מצוקה ובפריפריה.

על פי ההסכם, 20% מהתוספת תתקבל באופן מיידי ו-70% ממנה יתקבלו במהלך שלוש השנים הקרובות. זאת ועוד, יהיו הרופאים מחויבים להחתים שעון נוכחות באמצעות מערכת שתופעל מהטלפון הסלולרי שלהם. באמצעות המערכת לא יוכלו הרופאים להוסיף שעות לעצמם אלא רק להוריד ממכסת השעות לה הם מחויבים. לסעיף זה התנגדו הרופאים נחרצות בתחילה, אך כעת נראה כי הוא נכנס להסכם הסופי.

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות
ההסתדרות והאוצר הגיעו להבנות, הרופאים מוחים
המגשר בין הרופאים לאוצר יציג הערב ההבנות לבג"ץ
רופאים בצפון מזהירים: "בקרוב מחלקות לא יתפקדו"
משרד הבריאות לרופאים: הגישו את מכתבי ההתפטרות

רופאים מפגינים נגד הסכם עם משרד האוצר בבנייני עזריאלי. דרור עינב
הרופאים מפגינים בתל אביב, היום/דרור עינב

מבחינת תוספות השכר, על פי ההסכם, כל הרופאים יזכו לתוספת של עד 49% לשכרם שתתפרש על תקופה של מספר שנים. רופאים בתחומים במצוקה - רפואת פגים, טיפול נמרץ והרדמה (מקצועות בהם רופא לא יכול לעסוק במסגרת פרטית) - ורופאים בפריפריה יזכו בתוספות שכר שיכולות להגיע עד ל-70%.

כמו כן, שבוע העבודה של הרופאים יתקצר לחמישה ימים בהם יעבדו הרופאים שמונה שעות בלבד. בנוסף, הוסכם כי יתווספו עוד 1,000 תקנים שיורידו את מספר התורנויות של המתמחים לשש בלבד בחודש. עלות ההסכם עומדת על כ-3 מיליארד שקלים והוא תקף ל-10 שנים במהלכן לא יוכלו הרופאים לשבות מעבודתם.

למרות מה שנראה על פניו כהטבה בתנאי הרופאים, ישנם רבים שמתנגדים להסכם. מאות רופאים יצאו היום להפגנות מול מגדלי עזריאלי בתל אביב בהם התקיימו הדיונים על ההסכם ובצומת דולפין בחיפה. המפגינים הסכימו להתפזר רק לאחר שנציג של ההסתדרות הרפואית יצא אליהם והסביר להם כי ההסכם עדיין לא נחתם וכי הוא טעון אישור סופי.

"אנחנו פה כי אנחנו לא יודעים את פרטי ההסכם המתגבש, ורק יודעים שהוא עתיד להיות תקף ל-10 שנים", אמר ד"ר אליעז מילר, מתמחה מבית החולים איכילוב, שהגיע להפגנה בתל אביב. "אנחנו מוחים גם על כך שלא עדכנו אותנו בפרטי ההסכם - זו שערורייה בפני עצמה", הוסיף.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully