וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה לוועדת טרכטנברג: "לעגן בחוק 'שכר מחיה'"

ד"ר טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח הציעה במפגש השיתוף השני של הוועדה להכניס את המונח החדש שימדד לפי ההוצאה הממוצעת של היחיד. היא גם המליצה להשקיע כספים בהזדמנויות למבוגרים

"צוות רוטשילד", בראשותו של פרופ' מנואל טרכטנברג, שהוקם במטרה למצוא פתרונות למצוקה החברתית המתגברת, קיים היום (רביעי) דיון נוסף שהיה פתוח להצעות הציבור. המפגש נערך בנוכחותם של מספר מחברי הצוות, בהם כלת פרס ישראל לחקר החינוך, פרופ' פנינה קליין, וד"ר טלי רגב.

ועדת טרכטנברג - כותרות אחרונות:
לאוטמן לוועדת טרכטנברג: אין יותר מעמד ביניים בארץ
נעמ”ת לטרכטנברג: חינוך חינם לגיל הרך לילדי אמהות עובדות
טרכטנברג: ”נחוייב להתעמת עם בחירות קשות”

ד"ר טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח אמרה במהלך הדיון, כי "הגיע הזמן שמדינת ישראל תוכיח שהיא מחויבת לזכויות הבסיסיות – בהן דיור, חינוך, בריאות ורווחה". לדבריה, הציבור רוצה לעשות תיקון היסטורי "שיעמיד את הזכויות החברתיות בשורה אחת עם שאר זכויות האדם במדינה".

בנוסף על הצעתה להעלות את שכר המינימום ולאכוף אותו, היא הציעה להכניס לשיח מונח נוסף – "שכר מחיה". היא הסבירה כי "השכר ימדד לפי ההוצאה הממוצעת של היחיד. הערכות מומחים מדברות על כך שהיום שכר המחיה בישראל עומד על כ-6,500 שקלים". עוד היא הדגישה כי "אסור להעלות את גיל הפרישה לנשים אלא להשקיע את הכספים והמאמצים בהזדמנויות לגיל המבוגר".

יועצת ראש הממשלה לענייני נשים, ורד סוויד, העלתה בדיון את הקושי של הורים צעירים לצאת לעבוד ולשאת בעלויות הגנים והמעונות. סוויד המליצה "ליישם את חוק חינוך חינם מגיל שש" וכן "לאפשר עבודה מהבית בחלק ממסגרות העבודה". כמו כן, היא הציעה לבחון אפשרות של תמיכה במשפחות חד הוריות והשתתפות בשכר הדירה שהן נאלצות לשלם. היא גם ציינה לרעה את האפליה על רקע גיל בעת קבלה לעבודה, ואמרה כי היא "אסורה על פי חוק ומשפיעה בעיקר על נשים".

ד"ר מיקי מלול מאוניברסיטת בן גוריון שבנגב המליצה להעלות את שכר המינימום ל-5,000 שקלים ולערוך הבחנה בין עובדים מבוגרים לצעירים. "יש להוריד את שכר המינימום עם הגיל כדי למנוע אבטלה בגיל מבוגר. מבוגרים יקבלו השלמת שכר דרך מס הכנסה שלילי כך שבסופו של דבר השכר יהיה זהה", הציעה. היא גם המליצה להעלות את הקצבאות עד ילד רביעי ולאפס אותן מילד חמישי ואילך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully