וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אחראי לשחרור הטייסים הישראלים מאריתריאה?

פנחס וולף

24.8.2011 / 10:09

חברות ותיקה בין השר לשעבר אפרים סנה ונשיא אריתריאה היא שהובילה לשחרורם של שני הטייסים שנעצרו לפני שלושה שבועות במדינה האפריקנית. "הגעתי למסקנה שהם פעלו בתום לב", סיפר סנה

הגורם מאחורי שחרורם של שני הטייסים הישראלים שנעצרו באריתריאה הוא לא אחר מאשר השר לשעבר אפרים סנה, כך נחשף הבוקר (רביעי). סנה הוא ידיד ותיק של נשיא המדינה, איסאייס אפוורקי. השניים פועלים יחדיו עוד מימי ממשלת רבין לחיזוק יחסי אריתריאה-ישראל והם נפגשו ללא קשר לפרשת הטייסים, על מנת לדון בנושאים שונים.

"למדתי משגריר אריתריאה בארץ את פרטי הפרשה", סיפר סנה בשיחה עם וואלה! חדשות. "הגעתי למסקנה שהם פעלו בתום לב. לא הייתה נגדם תביעה מאף גורם. בנוסף, הייתי בקשר עם עורך הדין של המשפחות, יובל ששון. כשנוצרה ההזדמנות לפגישה עם נשיא אריתריאה, שאותו אני מכיר כבר 16 שנה, העליתי את הנושא והוא הורה לא לפתוח נגדם בהליכים ולשחרר אותם".

בד בבד נחשפים עוד פרטים על הפרשה: שני הטייסים, ורד אהרונסון ויהודה מעוז, עובדי חברת "גשר אווירי" הגיעו למדינה האפריקאית לפני כחודש כדי למסור חלקי חילוף לספינה של חברת "בוליין דייפנס" שאבטחה ספינה שעגנה מול חופי אריתריאה. השניים עוררו את חשד השלטונות ונעצרו, אך בזכות היותם ישראלים הם שהו בבית מלון במשך שלושת השבועות האחרונים בתנאי מעצר בית, ולא הועברו לכלא.

סנה סיפר כי יידע את הגורמים הרשמיים על שיחתו עם הנשיא אפוורקי רק לאחר הפגישה ביניהם. "אחרי הפגישה יידעתי את שגריר ישראל באריתראה ואת סמנכ"ל אפריקה במשרד החוץ. אף אחד שם לא ידע שאני נוסע לשם". שגריר אריתריאה בישראל, שסיפר לסנה על המקרה, ביקש לסייע לשניים אף הוא אך לדברי סנה, לא הועברו אליו כל המסמכים שביקש ומשום כך הוא התקשה לסייע בנושא.

עוד בנושא:
שני טייסים ישראלים נעצרו באריתריאה - ושוחררו
חשד: מנהיג פליטי אריתריאה איים על חיי שגריר ארצו
אפרים סנה: "התקשורת אשמה במפלתנו"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully