וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תהיה לספקית הנשק העיקרית של דרום קוריאה?

24.8.2011 / 5:20

בכיר במערכת הביטחון הדרום קוריאנית אמר כי האיומים איתם מתמודדת ישראל דומים לאיומים על ארצו. ב-2009 רכשה דרום קוריאה מחברת "אלישרא" הישראלית מערכות לוחמה ב-25 מיליון דולרים

בשנים האחרונות מתהדקים היחסים בין דרום קוריאה לישראל והדבר בא לידי ביטוי ברכישות ענק של טכנולוגיות תוצרת התעשיות הביטחוניות בישראל. חברת "אלישרא", חברת בת של "אלביט מערכות", קיבלה בשנת 2010 תקציב על סך 11 מיליון דולרים בכדי שתספק מערכת לוחמה אלקטרונית עבור הצבא הדרום קוריאני. בשנת 2009 קיבלה "אלישרא" 25 מיליון דולרים ובתמורה סיפקה מערכות מכ"ם ואמצעים נוספים.

כמו כן, בשנתיים האחרונות זכתה התעשייה האווירית במכרזים בדרום קוריאה על סך 280 מיליון דולרים תמורת מערכות בקרה, מכ"ם ומערכות הגנה אוויריות. מלבד סדרת העסקאות בין המדינות שכבר נרקמו ישנן עסקאות נוספות אשר נמצאות בשלבי במשא ומתן, ביניהן רכישת מטוס האימונים הדרום קוריאני על ידי חיל האוויר הישראלי.

בראיון לעיתון "ניוזוויק" אמר קוואן הו בונג, בכיר במערכת הביטחון הדרום קוריאנית, כי ארצו מתכוונת להפוך את ישראל לספקית הנשק העיקרית שלה. לדבריו, מגוון האיומים הקיימים על מדינת ישראל דומים לאיומים על דרום קוריאה, כאשר מקור של המרכזי שבהם - ברקטות וטילי הארטילריה שצפון קוריאה משגרת לעבר הדרום. הו בונג, שביקר בישראל ונפגש עם בכירים במערכת הביטחון, צפה במערכות מתקדמות בחברת רפאל לפיתוח מערכות לחימה מתקדמות והביע עניין במערכת כיפת ברזל שפועלת בהצלחה בדרום הארץ.

בעבר רכשה דרום קוריאה מישראל מכ"ם "אורן ירוק" שפועל בסוללת החץ ומטוס ללא טייס מסוג "הארפי". סך כל הרכישות שבוצעו בשנים האחרונות בישראל עומדות על כ-400 מיליון דולרים. תקציב הביטחון הכולל של דרום קוריאה נאמד ב-30 מיליארד דולרים ותקציב הרכש הצבאי עומד על 10 מיליארד דולרים. כיום, ארצות הברית היא הספק העיקרי של דרום קוריאה, אולם גורמים במערכת הביטחון בישראל הביעו אופטימיות בעקבות המסר הכלכלי-ביטחוני שהעביר הבכיר הדרום קוריאני וטענו כי אם דבריו יתממשו עשוי זו להיות מהפכה בקנה מידה משמעותי לכלכלה הישראלית.

עוד באותו נושא
לפני שבועיים: פגזים מצפון קוריאה נחתו בדרום
השטפונות בדרום קוריאה: 77 הרוגים ונעדרים
"בצפון קוריאה מתחרטים על הטבעת ספינת הדרום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully