וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטפונות בדרום קוריאה: 77 הרוגים ונעדרים

28.7.2011 / 17:00

השטפונות הקשים במדינה זה עשור גבו כבר 67 קורבנות, ועוד לפחות 10 נעדרים. אלפים נותרו ללא בית, הנזק נאמד במאות מיליונים. חשש: המים סחפו מוקשים. צפו בתיעוד החילוצים הדרמטיים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

מזג האוויר הסוער ממשיך לגבות קורבנות בדרום קוריאה. לפחות 67 בני אדם נהרגו ועשרה נוספים מוגדרים עדיין נעדרים בשטפונות הקשים ביותר שפקדו את המדינה בעשור האחרון, ומתמקדים בעיר הבירה סיאול ובסביבתה. עלות הנזקים כבר מוערכת במאות מיליוני דולרים.

שטפונות ענק בדרום קוריאה - צפו בגלריית תמונות

למעלה מ-500 מ"מ של גשם נמדדו באזור סיאול רק ביומיים האחרונים, והם גרמו להצפות ענק ולמפולות בוץ קטלניות. כ-4,500 בני אדם נאלצו לפנות את בתיהם, ועשרות אלפים מנותקים מאספקת החשמל. כבישים רבים נסגרו, ושיבושים נרשמו גם בתנועת הרכבות.

מפולות בוץ ושטפונות, דרום קוריאה, 27 ביולי 2011. רויטרס
חילוץ גופה של אחד ההרוגים במפולת שקברה את אתר הנופש צ'ון-צ'און שממזרח לסיאול/רויטרס

בעיה אקוטית נוספת התעוררה בגלל פגיעת השטפונות בבסיסים צבאיים: כעשרה מוקשים שהיו טמונים באדמה סביב בסיס צבאי מדרום לעיר נסחפו ונעלמו, ויש חשש שאנשים ייתקלו בהם וייפגעו. מצפון לעיר, פגעה מפולת בוץ בבסיס חימוש, אך הרשויות הצליחו לאסוף בחזרה את כל חומרי הנפץ והמוקשים שהתפזרו בסביבה.

צבא דרום קוריאה התגייס כדי לסייע בפעולות החילוץ, אך החיילים סיפרו כי העבודות צפויות להימשך עוד זמן רב. "התחלנו בעבודות השיקום באמצעות חיילים וציוד מכני במספר מקומות שנסחפו במפולת הבוץ", הסביר לרויטרס דובר צבאי. "יהיה קשה להתאושש מכך, כי האזור כוסה כולו באדמה". בצילומים המגיעים מהאזור נראים גם חילוצים דרמטיים של תושבים שנקלעו לשיטפונות על גבי מכוניותיהם, אחרי שכמה נהרות עלו על גדותיהם.

מפולות בוץ ושטפונות, דרום קוריאה, 27 ביולי 2011. רויטרס
חודש יולי הגשום ביותר מאז 2007/רויטרס

חודש יולי הנוכחי נחשב לגשום ביותר במדינה מאז 1907. זה כמו פצצות מים שנופלות מהשמיים", אמרה לי און-סוק, תושבת סיאול. "אני מקווה שהגשם ייפסק בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully