וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצפון קוריאה מתחרטים על הטבעת ספינת הדרום"

התרככות בפיונגיאנג? בתום ביקור במדינה המבודדת, בישר ג'ימי קרטר: בצפון מתחרטים על הטבעת המשחתת "צ'אונן" והפגזת האי יאונפיאונג, והמנהיג קים מוכן לשיחות ללא תנאים מוקדמים

בכירים בצפון קוריאה הביעו "חרטה" בגלל מותם של מאות מלחים דרום קוריאנים, שנגרם בעקבות הטבעתה של המשחתת "צ'אונן" של הצי הדרום קוריאני במרץ 2010, על ידי טיל טורפדו שנורה ככל הנראה מצוללת צפון קוריאנית. כך אמר היום (חמישי) נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר.

קרטר סיים ביקור בן כמה ימים במדינה המבודדת, בצוותא עם עוד שלושה מתוך קבוצת מנהיגים עולמיים לשעבר המכונים "הזקנים" ועוסקים בשליחויות דיפלומטיות שונות ברחבי העולם - נשיא פינלנד לשעבר, מארטי אהטיסרי, ראש ממשלת נורווגיה לשעבר, גרו הארלם ברונדטלנד, ונשיאת אירלנד לשעבר, מארי רובינסון. הביקור נועד לנסות ולהרגיע את המתיחות בחצי האי הקוריאני החצוי.בין היתר, נמסר, נפגשו עם אישים מהנהגתה ודנו עמם בהעברת מזון לאזרחיה הרעבים.

דגם של האונייה הדרום-קוריאנית צ'אונן שהוטבעה. Lee Jin-man, AP
"צ'אונן", המשחתת שהוטבעה/AP, Lee Jin-man

"ברמות הגבוהות ביותר של הצבא והמערכת הפוליטית הביעו חרטה על אובדן החיים, באוניה וגם באי יאונפיאונג", אמר קרטר במסיבת עיתונאים בסיאול, בירת דרום קוריאה. האי יאונפיאונג הופגז על ידי הצפון בנובמבר האחרון, וכתוצאה מכך נהרגו שני בני אדם. דרום קוריאה התעקשה בחודשים האחרונים על התנצלות דרום קוריאנית על התקריות כתנאי לפתיחת שיחות בין המדינות, אולם בצפון סירבו, ואף הכחישו עד כה כל אחריות להטבעת המשחתת.

עוד הוסיף קרטר, כי מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג-איל, יהיה מוכן לפתוח בשיחות בינלאומיות ללא תנאים מוקדמים "בכל נושא". לא ברור על מה מבוססת קביעה זו, שכן ככל הידוע, קרטר ועמיתיו לא נועדו עם קים עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully