וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות בקוריאה: הצפון הפגיז אי של הדרום

צבא הצפון פתח במפתיע באש ארטילרית על האי יאונג-פיאונג, בו דווח על שני הרוגים ו-18 פצועים, נזק כבד לבתים וניתוק החשמל. הדרום השיב אש ואיים להגיב בחריפות, ולאחר כשעה פסק הירי

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

צבא קוריאה הצפונית ירה הבוקר (שלישי) פגזי ארטילריה לעבר האי הדרום-קוריאני יאונג-פיאונג שבים הצהוב, ממערב לחצי האי הקוריאני. הטלוויזיה המקומית דיווחה כי שני חיילים נהרגו ועוד 18 בני אדם נפצעו, בהם שלושה במצב קשה. שלושה מהפצועים הם אזרחים.

צבא דרום קוריאה הודיע כי השיב אש לעבר מקורות הירי. לאחר כשעה, נמסר שהירי פסק.

לפי הדיווחים מהדרום, לפחות 200 פגזים נפלו באי, רבים מהם בתוך בסיס צבאי. עדי ראייה דיווחו כי מספר בניינים נפגעו וכי 60-10 בתים עולים באש. בצילומים שפורסמו בטלוויזיה נראה עשן עולה מהאי. עדי ראייה מסרו כי גם לאחר שהירי פסק, המשיכה האש להתפשט מבית לבית.

בעקבות הירי נגרמו הפסקות חשמל באי, השוכן ממערב לחצי-האי הקוריאני, סמוך לאזור ששתי המדינות חלוקות לגבי השליטה עליו. התושבים פונו למקלטים. כמו כן נמסר כי חלק מ-1,200 תושבי האי נמלטו ממנו בסירות דיג.

הדרום: הירי - תגובה לתרגיל שלנו

לאחר הירי הודיעה דרום קוריאה כי היא מעלה את הכוננות בצבאה לרמה הגבוהה ביותר שלא בעיתות מלחמה, ושרי הממשלה התכנסו לישיבת חירום.

עוד נמסר כי בהנהגת המדינה מעריכים שהירי הוא תגובה לתרגיל שערך צבא הדרום. בהודעה מטעם הממשלה, נמסר כי "נגיב בחריפות אם הפרובוקציות יימשכו". הנשיא לי מיונג-באק הוסיף כי הוא פועל למנוע את התפתחות התקרית לעימות נרחב יותר. עוד נמסר כי צבא הדרום העביר מסר לצבא הצפון, בדרישה להפסיק את הירי.

במשרד החוץ של סין השכנה הביעו "דאגה" מההתפתחויות, והוסיפו כי "שתי המדינות יכולות לפעול יותר למען השלום באזור".

באחרונה הזהירה צפון קוריאה את ארצות הברית והבהירה שתמשיך לפתח יכולות גרעיניות כל עוד תסרב וושינגטון לחתום עמה על הסכם שלום ותמשיך לאיים עליה.

בהתייחסות לתרגילים המשותפים בין ארצות הברית ודרום קוריאה, הזהירה פיונגיאנג: "אם ארצות הברית באמת מעוניינת בשלום וביטחון באזור, עליה להפסיק באופן מידי את כל התמרונים אשר מחמירים את המצב ולקבל את הצעתה של צפון קוריאה לחתום על אמנת שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully