וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של מאבק: הודיה חוגגת שנה כשהיא בריאה

קובי מנדל

24.8.2011 / 2:00

כשהודיה נולדה נדהמו הרופאים לגלות כי צינור הוושט שלה מחובר לקנה הנשימה במקום לקיבה. לאחר מספר ניתוחים ואשפוזים ממושכים זכתה אימה "בילדה בריאה ומאושרת - והכל בזכות הרופאים"

בדיוק שנה לאחר שנולדה בלידה מוקדמת כשהיא סובלת מסיבוכים רפואיים נדירים וזקוקה להנשמה, הודיה-זוהרה חגגה אמש (שלישי) יום הולדת שנה כשהיא בריאה לחלוטין. אורחי הכבוד במסיבה: צוות הרופאים והאחיות בבית החולים בנהריה שנאבק והציל את חייה.

הודיה-זוהרה נולדה בשבוע 33 להריון בניתוח קיסרי מסובך. כשנולדה, הצוות הרפואי נדהם לגלול שצינור הוושט שלה מחובר לקנה הנשימה, במקום לקיבה. בנוסף, סבלה הודיה הקטנה מלחץ דם ריאתי ומים בריאות ונזקקה להנשמה ולניתוח דחוף. במקביל הועברה אימה, קרן, ליחידה לטיפול נמרץ לאחר שאיבדה דם רב ונזקקה אף היא לניתוח מורכב.

"הריאות שלה נתמלאו באוויר והבטן שלה התנפחה", סיפרה היום קרן. "ניסיתי להאכיל אותה והרופאים אמרו שהוושט שלה לא מחוברת לקיבה. לראות את הבת שלי כל כך קטנה וחסרת אונים, מחוברת לכל כך הרבה צינורות ומכשירים היה פשוט נורא. התפללתי חזק שהיא תצא מזה". הודיה הועברה לניתוח המסובך בזמן שאימה החלה לאבד דם רב ונזקקה גם היא לניתוח ולאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ.

עוד בנושא
ליצן קטן שלי: לבת ה-3 כבר אין אף אדום ועגול
תינוק ניצל ממוות בחולון לאחר שסבל מ"הרעלת מים"
תינוק מאושפז במצב קשה מאוד לאחר שנחנק בהנקה

"זכיתי בילדה נפלאה"

הניתוח של הודיה בוצע בידי צוות מנתחים מיומן בראשותו של ד"ר אלון יולביץ' ממחלקת כירורגיית ילדים. ההליך הכירורגי ערך שבע שעות והיה מסובך מאוד עקב משקלה הנמוך ומצבה הקריטי של הפגה. בסופו של דבר הניתוח עבר בהצלחה והודיה עברה להתאוששות. לאחר הניתוח שכבה הודיה במשך כשבועיים במחלקה לטיפול נמרץ של בית החולים והייתה נתונה תחת מעקב צמוד בו למדה לאכול ולבלוע. לאחר מאבק ממושך היא שוחררה לביתה.

אך שם לא נגמר המאבק: "אחרי שבועיים בבית חזרנו לבית החולים מכיוון שהודיה עדיין התקשתה לאכול ולבלוע ונאלצה לעבור עוד סדרת ניתוחים מכיוון שקנה הנשימה שלה היה רפוי והיא סבלה מאסתמה קשה. בילינו את רוב השנה באשפוזים חוזרים ונשנים כאשר אנו מלווים ברופאים מודאגים אשר עשו את עבודתם ימים כלילות על מנת להציל את חייה של ביתי", סיפרה האם. לאחר מספר לא מבוטל של ניתוחים, אשפוזים ושיקום הודיה התאוששה והיום היא בריאה לחלוטין. "זכיתי בילדה נפלאה", אמרה קרן, "בריאה ומאושרת והכל בזכות הרופאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully