וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק ניצל ממוות בחולון לאחר שסבל מ"הרעלת מים"

אריאל נוי

22.8.2011 / 17:30

לאחר טיפול ממושך התאושש התינוק ומצבו טוב."חשיבה לפיה תינוק במדינה חמה חייב לשתות הרבה ובכל מחיר עלולה להיות מסוכנת", אמר פרופ' דלאל שטיפל בתינוק

תינוק כבן שנה וחצי הובהל בשבוע שעבר (חמישי) לחדר המיון בבית החולים וולפסון בחולון במצב קשה, כשהוא סובל מפרכוסים. לאחר בדיקות נמצא כי שיעור הנתרן בדמו נמוך מאוד, אך בדיקות נוספות העלו כי הוא אינו סובל מבעיה רפואית כלשהי.

פרופ' אילן דלאל, מנהל חדר מיון ילדים במרכז הרפואי וולפסון, סיפר כי בעקבות שיחה עם הורי התינוק התברר כי הוא סבל מ"הרעלת מים" לאחר שסיפרו כי הוא נוהג לשתות כשני ליטרים של מים ביום, פי שלוש מכמות המים המקובלת לגילו ולמשקלו – 12 ק"ג. לאחר טיפול ממושך הצילו הרופאים את חייו של התינוק. הוא התאושש לחלוטין וצפוי להשתחרר מחר מבית החולים.

רופאיו של התינוק הסבירו כי מצבו הקשה נגרם כתוצאה מדילול הנתרן בדמו, בעקבות שתיית המים המרובה, שהתווספה לתזונה הרגילה שלו במהלך היום, שגם היא ברובה נוזלית. פרופ' דלאל ציין כי עם הגיעו לחדר מיון הילדים בוולפסון, התינוק קיבל תרופה נגד פרכוסים וכן נתרן באמצעות אינפוזיה. בעקבות הטיפול, הפרכוס פסק והתינוק שב לתפקוד מלא, אך נשאר להשגחה במחלקת הילדים למשך מספר ימים.

בעקבות המקרה הסביר פרופ' דלאל כי "חשיבה לפיה תינוק במדינה חמה חייב לשתות הרבה ובכל מחיר לעיתים עלולה להיות מסוכנת. יש להציע לתינוקות ולילדים לשתות מים בלתי ממותקים, ואם הם לא יביעו עניין - כנראה גופם אינו זקוק לכך". לטובת ציבור ההורים התייחס פרופ' דלאל גם לשאלה כיצד ניתן לדעת אם הילד או התינוק שותה יותר מדי ואמר כי "אם הוא מתעורר בלילות מספר פעמים ושותה תכולה של בקבוקים שלמים, ובעקבות זאת זקוק להחלפה תכופה של חיתולים ספוגי שתן, מומלץ לפנות לרופא".

עוד בנושאים דומים:
תינוק מהצפון אושפז עם שברים בגופו, הוריו נעצרו
תינוק מאושפז במצב קשה מאוד לאחר שנחנק בהנקה
משחק מסוכן: תינוק בלע סיכת ביטחון פתוחה

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully