וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר: צה"ל ישלח נספח חדש לאנקרה

אלוף-משנה משה לוי יגיע עוד השבוע לטורקיה וייכנס לתפקידו בשיאו של המשבר הדיפלומטי בין המדינות סביב הדו"ח על המשט. האפשרות לעכב כניסתו לתפקיד נדחתה על הסף במשרד הביטחון

אלוף-משנה משה לוי יחל השבוע את תפקידו החדש כנספח הצבאי של צה"ל בטורקיה, בשיאו של המשבר הדיפלומטי בין ירושלים לאנקרה סביב פרסומו של דו"ח פאלמר בעניין משט "המרמרה". המתיחות לא נעלמה מעיניה של מערכת הביטחון, וגורמים בה העלו את האפשרות לדחות את הגעתו של לוי לטורקיה. עם זאת, הנושא נדחה על הסף, ואלוף-משנה לוי, לשעבר מפקד יחידת התיאום והקישור של צה"ל ברצועת עזה, יגיע השבוע לאנקרה, יחד עם בני משפחתו.

גורם במערכת הביטחון מסר בתגובה למינוי כי "אל"מ לוי ימלא תפקיד חשוב מאוד עבור צה"ל. הקשר עם הטורקים הוא קשר אסטרטגי, המבוסס על שנים של שיתוף פעולה לא רק בין הצבאות והממשל, אלא גם עם התעשיות הביטחוניות. לרגע לא הייתה כוונה להשהות את המינוי".

המשבר הדיפלומטי חצה זה מכבר את גבולות חדרי הישיבות – והוא משפיע גם על שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות. בחיל האוויר עדיין מבכים את ההתקררות ביחסים בין צה"ל לבין צבא טורקיה. כבר בסוף 2009 ביטל הצבא הטורקי את השתתפות חיל האוויר הישראלי באימון הדגל שלו ללוחמה אווירית, בו משתתפים דרך קבע גם צבא ארצות הברית וכוחות נאט"ו. האמריקאים ניסו להניא את הטורקים מהחלטתם, אך לאחר שנכשלו, ביטלו גם את השתתפותם.

קצין בכיר בחיל האוויר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי אף שחיל האוויר הישראלי מתאמן ברומניה, איטליה, יוון ומקומות נוספים בעולם, אין הדבר משתווה לשיתוף הפעולה הזכור עם חיל האוויר הטורקי. הקצין הוסיף כי "חיל האוויר עדיין נדרש לחפש פרטנר לאימונים בתחום האסטרטגי והאופרטיבי. עם טורקיה זה קרה בכל הרבדים. יוון ורומניה עדיין לא חצו את הרמה האינטימית של טורקיה". בין היתר, ביקש הקצין להדגיש את יתרונותיה של טורקיה כמקום לאימונים בשל מיקומה הגיאוגרפי, שטחי האימון בה והרמה המבצעית של טייסיה.

המתיחות בין ישראל לטורקיה - כותרות אחרונות
טורקיה: הדו”ח על המשט נדחה שוב לבקשת ישראל
קלינטון ביקשה התנצלות בפני טורקיה - נתניהו סירב
השר יעלון: ”הדרישה הטורקית להתנצלות - חצופה”

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully