וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות בחופש הגדול: מה עושים הילדים בדרום?

יהושע בריינר

21.8.2011 / 13:25

נוכח ההסלמה במצב הביטחוני בעיצומו של החופש, הילדים בדרום מוצאים עצמם מרותקים לבית. ביישובים המרוחקים יותר מציעים טיולי התרעננות, אולם מסתבר שהמשפחות עצמן לא ממהרות לעזוב

נוכח ההסלמה בדרום בעיצומו של החופש הגדול, הורים רבים ניצבים בפני בעיה בנוגע לילדיהם. כל הקייטנות ושאר האירועים והפעילויות שתוכננו באזור בוטלו בהתאם להנחיות פיקוד העורף, וכך הורים רבים נאלצים להישאר בבית עם הילדים ולנסות למצוא פתרונות יצירתיים להעברת הזמן בסמוך למרחבים המוגנים. ישנם כאלה המעדיפים לחסוך מהילדים את המתח, ושולחים אותם לקרובי משפחה הגרים במרכז ובצפון הארץ - אולם לפעמים הילדים עצמם לא מסכימים לכך, ומעדיפים להישאר בביתם למרות הירי.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
מטח רקטות על יישובי הדרום: פגיעה ישירה בבי"ס ריק
"התושבים שנפגעו בבאר שבע לא נשמעו להוראות"
אמש: הרוג ופצועה במצב אנוש במטח רקטות על באר שבע
עלות יירוט הרקטות מיום חמישי: יותר מ-1.2 מיליון דולר
בגלל הירי בדרום: בוטל היום הראשון של פסטיבל בריזה

רקטת גראד פגעה ישירות במבנה בית ספר יסודי בבאר שבע, אוגוסט 2011. אלברטו דנקברג
"צורך מיידי למצוא פתרונות עבור הילדים - ועבור ההורים". פגיעה ישירה בבית ספר היום בבאר שבע/אלברטו דנקברג

בערים השונות מנסים למצוא פתרון לבידור הילדים, ובעיקר לנסות ולהסיח את דעתם מהפחד והחששות נוכח המצב. יישובים רבים ברחבי הארץ הציעו סיוע בנושא זה לערי הדרום: קיבוץ שדות יעקב, למשל, הזמין את ילדי המושב נתיב העשרה, שרק הלילה סבלו תושביו מירי רקטות מתמשך, להתארח בבתי התושבים עד להפוגה באירועים.

במקביל, בקיבוץ גברעם שבמועצה האזורית חוף אשקלון אירגנו יציאה משותפת של כ-30 מילדי היישוב לאשקלון הסמוכה, בתיאום עם פיקוד העורף ובהתאם להנחיותיו. באשקלון עצמה נמשכו היום שיעורי תגבור שונים לבני נוער במספר מתנ"סים לקראת תחילת שנת הלימודים. במקביל, ארגון "תרבות לישראל" שוקד על גיוס אמנים שונים להופיע ביישובי עוטף עזה.

"יותר הצעות לארח מאשר בקשות להתארח"

"ישנו צורך למצוא פתרונות לילדים שבשלב הזה יושבים בבתים", אמרה כרמלה מיכאלי, מנהלת מחלקת התרבות במועצה האזורית חוף אשקלון, "זה צורך מיידי ודחוף, גם עבור הילדים ובעיקר עבור ההורים. עד ליום שישי המעונות וגני הילדים פעלו, אבל בתפר שעד תחילת שנת הלימודים ישנה בעיה, והורים רבים נאלצים לקחת חופש מהעבודה כדי להישאר בבית".

"אנחנו לא רואים בריחה של המשפחות מהאזור ובינתיים יש לנו יותר הצעות ממשפחות שרוצות לארח מכאלה שמעוניינים להתארח", הוסיפה מיכאלי. "האנשים באיזור מעדיפים להישאר בבית קרוב לילדים ולנסות ולשמור על מוראל גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully