וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז הפיגוע בדרום: כ-40 רקטות נורו לעבר ישראל

רמי שני

20.8.2011 / 15:49

הרקטות שנורו ביומיים האחרונים נפלו ברובן בשטחים פתוחים והגיעו עד באר שבע, קריית גת, אשדוד ואשקלון. 3 פלסטינים נפצעו באורח קשה, אדם נוסף נפצע קל ועשרה בני אדם לקו בחרדה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר יישובי הדרום נמשך: בשתי היממות האחרונות, מאז החלה הסלמה באזור בעקבות הפיגוע המשולב סמוך לגבול ישראל-מצרים, נורו לעבר ישראל כ-40 רקטות, רובן נפלו בשטחים פתוחים, וכמה מהן יורטו על ידי סוללות "כיפת ברזל".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
ליברמן: להנהגת הרשות אחריות מלאה לפיגוע בדרום
מיהן ”ועדות ההתנגדות העממית” שביצעו הפיגוע בדרום?
אבו מאזן: לכנס דיון דחוף באו”ם על תקיפות צה”ל
”ישראל ומצרים פועלות למנוע הסלמה בדרום”
מצרים משיבה את השגריר מישראל: ”דורשים חקירה”

החל מהבוקר (שבת) נורו רקטות לעבר באר שבע, אשקלון, אשדוד, קריית גת והמועצות האזוריות בחבל לכיש, וגרמו לפציעתם של ארבעה בני אדם וכן ל-10 נפגעי חרדה.

אשדוד  - גראד בשטח פתוח-שלושה פצועים. שי מכלוף
כוחות הביטחון סורקים את אזור נפילות הרקטות באשדוד/שי מכלוף

רקטת גראד שנפלה הבוקר צפונית לבאר שבע גרמה לפציעת אדם אחד באורח קל ושמונה בני אדם נוספים לקו בחרדה. הנפגעים פונו לבית החולים סורוקה בעיר. בשעות הצהריים נורתה רקטת גראד לעבר אשקלון, שיורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל".

אשדוד  - גראד בשטח פתוח-שלושה פצועים. שי מכלוף
אשדוד - גראד בשטח פתוח-שלושה פצועים/שי מכלוף

מוקדם יותר נורו לפחות שתי רקטות גראד לעבר מזרח חבל לכיש, והתפוצצו בשטחים פתוחים סמוך לקריית גת. לא נמסר על נפגעים או נזק. כוחות הביטחון סורקים את האזור במטרה לאתר את שרידי הרקטות. צוותי החירום ביישובים הופעלו על מנת לתת מענה לצרכי התושבים שהחלו להגיע לנקודות הטיפול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סורקים את השטח גם בבאר טוביה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, הירי נמשך גם אל עבר המועצות המקומיות בנגב: שני בני אדם לקו בחרדה ונזק קל נגרם למבנים ולמכוניות בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, עקב נפילת פצצת מרגמה מוקדם יותר באזור. בהמשך התפוצצו במועצה האזורית ארבע פצצות מרגמה ורקטה, אך לא דווח על נפגעים או נזק כתוצאה מנפילתן. לפני כן, נורתה רקטה נוספת לאיזור המועצה האזורית באר טוביה, וגם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שתי פצצות מרגמה נורו גם לעבר המועה האזורית אשכול. הן התפוצצו בשטח פתוח וככל הנראה לא גרמו לנפגעים או לנזק.

סמוך לשעה 6:00 בבוקר התפוצצה רקטת גראד בחלקה הדרומי של העיר האשדוד. שלושה צעירים כבני 25 נפצעו ופונו לבית החולים קפלן ברחובות. השלושה, פועלים פלסטינים, שהו בשטח פתוח בעת שנשמעה האזעקה, וכנראה לא הספיקו להגיע למקום מסתור, ונאלצו להסתתר תחת כמה עצים, שם נפגעו מרסיסי הרקטה. כמו כן, נגרם נזק לכמה מבנים מנפילת הרקטה השנייה.

בתוך כך, בעקבות ההסלמה בגזרה הדרומית ביומיים האחרונים, הונחו היום תושבי היישובים בדרום כיצד לנהוג במצבים השונים. בין היתר, ניתנה הנחייה שלא לערוך התקהלויות של למעלה מ-500 בני אדם בשטח פתוח. כמו כן, התושבים התבקשו להיכנס למרחב מוגן בעת הישמע אזעקה, ולא לצאת ממנו לפני שיעברו לפחות 10 דקות. יש להדגיש כי רשימת היישובים שהונחו אינה כוללת את אילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully