וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות לתושבי הדרום: לא להתקהל ולהישמע לאזעקות

רמי שני

20.8.2011 / 21:31

פיקוד העורף פרסם הנחיות בעקבות האירועים הביטחוניים בגזרה. בין היתר, התושבים הונחו שלא לערוך התקהלויות של למעלה מ-500 בני אדם, ולשאוף לתפוס מחסה במרחב מוגן דירתי או קומתי

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אלוף-משנה דורון מור יוסף, העביר הערב (שבת) הנחיות לתושבי יישובי עוטף עזה והדרום, בעקבות ההסלמה באזור בימים האחרונים. בין היתר, הורה מור יוסף להיכנס למרחב המוגן בזמן הקצר ביותר מרגע הישמע האזעקה או קול הנפץ. כמו כן, פיקוד העורף הנחה שלא לפנות מאהלים בעקבות האירועים הביטחוניים בדרום.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
מטח רקטות בבאר שבע: הרוג ושישה פצועים קל-קשה
תותח בהסברה? ראשי יישובים יסבירו ההסלמה לעולם
מאז הפיגוע בדרום: כ-40 רקטות נורו לעבר ישראל

עוד נמסר, כי אין לקיים התקהלויות והתכנסויות של למעלה מ-500 בני אדם בשטח פתוח או לקיים לימודים או קייטנות במבנים בעלי בנייה רכה, בהם מבנים יבילים, מבני גבס ומבנים ללא תקרת בטון. עם זאת, לא ניתנה הוראה שלא לשהות במרכזי קניות.

סוללת כיפת ברזל הוצבה באשדוד. שי מכלוף
הצליחה ליירט מספר רקטות שנורו בסבב ההסלמה האחרון/שי מכלוף

באשר לסדר העדיפויות לבחירת המרחב המוגן, הנחה פיקוד העורף כי ראשית יש לשאוף לתפוס מחסה במרחב מוגן דירתי או קומתי. באם אין אפשרות שכזו יש לגשת למקלט הסמוך, עם עדיפות למקלט בבניין משותף על פני מקלט ציבורי. באין מרחב מוגן או מקלט יש לפנות לחדר פנימי עם מינימום קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. אין לבחור במטבח, שירותים או מקלחת מחשש להתנפצות חרסינות, קרמיקות, מראות או זכוכיות כתוצאה מהדף אוויר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אשדוד  - גראד בשטח פתוח-שלושה פצועים. שי מכלוף
כוחות הביטחון סורקים אחר שרידי רקטות היום באשדוד/שי מכלוף

כמו כן, על מי ששוהה ברכב בעת הישמע אזעקה או בעת ההתפוצצות לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותו - יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.

ההנחיות נכונות לערים: שדרות, אשקלון, נתיבות, קריית גת, רהט, אופקים, קריית מלאכי, אשדוד, גן יבנה, להבים, בני עיש, גדרה ,יבנה, באר שבע. ולמועצות האזוריות הבאות: חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב, אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב,שער הנגב, מרחבים, לכיש, יואב, שפיר, בני שמעון, שפיר, באר טוביה, פזורה, לכיש, יואב, חבל יבנה, הר חברון, נחל שורק, גדרות, מטה יהודה, ברנר. יצוין, כי ההנחיות אינן כוללות את העיר אילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully