וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לא תפצה הורי ילדה שטבעה בירדן

קובי מנדל

21.8.2011 / 12:03

בית המשפט דחה את תביעת הפיצויים שהגישו הורי ילדה שטבעה בירדן בשנת 1999 לאחר שנלכדה תחת גשר, בטענה שהמדינה הייתה אחראית לתחזוקתו. "מחדלי הוריי המנוחה הביאו להתרחשות התאונה"

בית משפט השלום בחיפה דחה הבוקר (ראשון) תביעה שהגישו זוג הורים לילדה בת עשר, שטבעה למוות תחת גשר בנהר הירדן, ודרשו לקבל פיצויים ממשרד הביטחון בתואנה כי המדינה הייתה אחראית לתחזוקתו. הילדה, נאווה שאר-ישוב, טבעה בשנת 1999 יחד עם אחותה בנהר, לאחר שהשתיים נסחפו במימיו ונלכדו בצינורות מתחת לגשר כפר הנשיא.

בית המשפט קבע כי "הטביעה אירעה בקטע נהר פראי ובלתי נשלט, בו קיימת זרימת מים גלויה לעין, חזקה ושוצפת, קטע שעל פניו לא נועד לרחצה או שהייה במים, המהווה סכנה משמעותית". כמו כן, התייחס השופט דניאל פיש למידת אחריותם של הורי הילדה ואמר כי "אדם סביר לא היה נכנס אל הנהר, או מתיר לילדיו להיכנס".

פיש ציין כי "היה די בשלטים האוסרים רחצה, שמוקמו בדרכים הראשיות, וכי היו אלו מעשי ומחדלי הורי המנוחה אשר הביאו באופן בלעדי להתרחשות התאונה". בפסיקת בית המשפט נקבע עוד כי "בנסיבות, ועל אף ההוצאות שנגרמו לנתבעים והצדדים הנוספים לא ראה השופט מקום לחייב בהוצאות וקבע כי כל צד יישא בהוצאותיו.

טביעתה של הנערה ארעה בעת שהיא ומשפחתה בילו בגדת הנהר בחודש אוגוסט 1999. נאווה ואחותה אלישבע בת ה-12 שהו במים בקרבת גשר כפר הנשיא, ובאיזשהו שלב נסחפו בזרם המים אל מתחת למבנה הגשר. למזלה, אלישבע שרדה את ההיסחפות לתוך צינורות הבטון הגדולים, המעבירים את המים מתחת לגשר, בשלום ונפלטה מן הצד השני, בעוד שנאווה נהרגה כאשר נלכדה בתוך אחד הצינורות.

עוד בנושא:
ים ובריכה: זה עלול להיגמר רע
אחרי מאבק: בת החמש שטבעה בכנרת מתה מוות מוחי
האב טבע בחיפה, העירייה: נתבע פיצויים מבנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully