וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב טבע בחיפה, העירייה: נתבע פיצויים מבנו

23.5.2011 / 11:08

משפחת טקצ'ב הגישה לפני 14 שנים תביעה נגד עיריית חיפה לאחר שאב המשפחה, ולדימיר, טבע בחוף דדו בעיר בעת שניסה להציל את בנו מטביעה. כעת, העירייה מאיימת לתבוע את הפיצויים מהבן

לפני 14 שנה טבע ד"ר ולדימיר טקצ'ב בעת שניסה להציל את בנו ליאור מטביעה בחוף דדו בחיפה. בעקבות המקרה הטראגי, הגישה משפחתו תביעה בגובה 18 מיליון שקל נגד עיריית חיפה. לאחרונה הודיעה העירייה לבן, כי אם תחויב לשלם פיצויים לאחותו, היא תתבע ממנו את הכסף, מכיוון שהוא אשם במות אביו.

בתביעה המקורית שהגישו האם ושני הילדים - ליאור, שהיה בן 18 בעת הטביעה ואניטה שהייתה בת 11, נטען כי האב ושני הילדים הגיעו ביולי 1997 לחוף דדו, שהוא חוף מוכר ומותר לרחצה. המקום המה רוחצים, וגם ליאור נכנס למים הרדודים. בשלב מסוים הוא נסחף בזרמים החזקים בים, והחל לטבוע. האב ולדימיר, קרדיולוג וראש צוות ניידת טיפול נמרץ, קפץ למים בניסיון להציל את בנו, אולם נסחף אף הוא בזרמים. הבן ניצל, אולם האב איבד את הכרתו ופונה על ידי חבריו מנט"ן לבית החולים רמב"ם, שם מת כעבור מספר שעות.

"חברת הביטוח לא בוחלת באמצעים"

בני המשפחה טענו בתביעה כי העירייה ומשרד הפנים התרשלו בכך שלא סיפקו באותו יום שירותי הצלה, לא הניפו דגלי אזהרה ולא הציבו שלטים המזהירים מפני בורות תת מימיים, שגרמו לזרמים החזקים וסיכנו את הרוחצים. התביעה של האם והבן נדחתה בשל התיישנות, אולם בית משפט השלום בתל אביב עדיין דן בתביעה של הבת אניטה.

לאחרונה הודיעה עיריית חיפה כי אם תחויב לשלם כספי פיצויים לאניטה, היא תתבע את הסכום מאחיה ליאור וחברת הביטוח שלו, מכיוון שאם יוכח שאביו טבע כשניסה להצילו, אזי הוא אשם בכך. זאת, מכיוון שנכנס לים אחרי שעות הרחצה המותרות, כאשר במקום לא היה מציל, ומבלי שידע לשחות.

"מדהים לגלות שלחברת הביטוח של העירייה אין מעצורים והיא לא בוחלת בשום אמצעי על מנת להטיל את האשמה בחור שהתייתם מאביו כאשר היה ילד, ומאשימה אותו במות האב", אמר עו"ד כרמי בוסתנאי, שמייצג את המשפחה בתביעה. "הילד הזה נושא צלקות ורגשי אשמה על כך שהוא ניצל ממוות ואביו טבע למוות, ועכשיו חברת הביטוח גם מאשימה אותו. אולי הוא בכלל צריך להתנצל על כך שנולד, כי אז כל האירוע לא היה מתרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully