וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי: ישראל מבקשת להימנע מהסלמה נוספת

בבוקר שאחרי מטח הגראדים הקטלני על באר שבע, במערכת הביטחון מנסים להימנע מהחרפת המצב בדרום: "כרגע פועלים נקודתית, אך אם המצב לא יירגע נאלץ להגיב בצורה רחבה יותר"

ישראל פועלת להרגיע את המצב בדרום ולהימנע מהסלמה נוספת מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, גם לאחר מטח רקטות הגראד על באר שבע, שגבה את חייו של יוסי שושן והביא לפציעתם של שישה בני אדם, בהם שניים במצב אנוש וקשה. גם הבוקר שוגרו ארבע רקטות לעבר אשקלון ובאר שבע, אך הן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
ארבע רקטות גראד יורטו מעל אשקלון ובאר שבע
מטח רקטות בבאר שבע: הרוג ופצועה במצב אנוש
יוסי שושן הוא ההרוג מפגיעת הגראד בבאר שבע
הנחיות לתושבי הדרום: לא להתקהל ולהישמע לאזעקות
מצרים: "התנצלות ישראל על הרג החיילים אינה מספקת"

בלשכת שר הביטחון אהוד ברק התקיימה הלילה (ראשון) הערכת מצב שנמשכה עד לפנות בוקר, בניסיון להעריך אם מגמת ההסלמה צפויה להימשך או שהתגובות יישארו נקודתיות. יצוין כי הלילה לא הגיב צה"ל להמשך שיגור הרקטות, בניגוד להפצצות הכבדות ברצועה בלילות האחרונים.

באר שבע גראד רקטות סורוקה גראדים. אלברטו דנקברג
הלילה לא הגיב צה"ל בצורה קשה על מטח הרקטות לעבר באר שבע. רכב שנפגע מרקטת גראד, אמש/אלברטו דנקברג

במערכת הביטחון טוענים כי קשה לקבוע בשלב זה אם הסבב האלים שהחל בפיגוע המשולב בדרום ביום חמישי בגבול ישראל-מצרים נמצא לקראת סיום, אך הבהירו כי יש כוונה ברורה לישראל לייצב את המצב. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "כרגע צה"ל פועל בצורה נקודתית אל מול המחבלים, אבל אם המצב לא יירגע וחמאס לא ישתלט על מה שקורה בשטח, לא תהיה לנו ברירה אלא להגיב בצורה רחבה יותר".

"צה"ל חיסל במכה אחת את ראשי ועדות ההתנגדות ביום חמישי. זו הצלחה מודיעינית אדירה ומהלומת ענק לוועדות ההתנגדות. הם כרגע מגיבים לחיסול המשולב באמצעות רקטות. אף אחד לא מעוניין בהסלמה, אבל ישראל לא תסכים להמשך נפילת עשרות רקטות על יישובים מאוכלסים", הזהיר הגורם.

בתוך כך, היום אמורים קציני צה"ל לקבוע עם קצינים מצריים את מועד תחילת התחקיר המשותף על השתלשלות האירועים בפיגוע המשולב בגבול. בקהיר טוענים כי שלושה מאנשי כוחות הביטחון במצרים נהרגו במהלך חילופי אש בין צה"ל למחבלים שחדרו לישראל וביצעו את הפיגועים בדרום. המתיחות בין קהיר לירושלים בעקבות האירוע החריפה עד כדי דיווחים על החזרת השגריר המצרי, דיווחים שהוכחשו אחר כך על ידי השלטונות.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully