וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הצבא פושט על חומס, 36 נהרגו בסוף השבוע

נשיא סוריה בשאר אסד התחייב למזכ"ל האו"ם כי הפעולות הצבאיות נגד המפגינים בארצו נפסקו אולם בהפגנות בסוף השבוע נהרגו לפחות 36 מפגינים ויריות נשמעו במהלך הלילה והבוקר בעיר חומס

נראה כי נשיא סוריה, בשאר אסד, נחוש להמשיך ולדכא באמצעים צבאיים את המפגינים בארצו למרות ביקורו הקרב של צוות הומניטרי מיוחד של האו"ם בדמשק. יום לאחר שכוחות הביטחון הסוריים הרגו לפחות 34 מפגינים ברחבי סוריה, נכנסו היום (שבת) טנקים לעיר חומס, כך לפי פעילי זכויות אדם במדינה. השבוע אף הבטיח אסד למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שכל הפעולות הצבאיות נגד המפגינים ייפסקו.

עוד על המהומות בסוריה
אסד הבטיח למזכ"ל האו"ם: "פעולות הצבא פסקו"
"מובארק האשים: אסד מבצע פשעים נגד בני עמו"
האו"ם: אלפים נמלטים מלאטקייה; סוריה: "שקרים"

"מספר טנקים תפסו היום עמדות במחוז אל-חאלידיה בעיר חומס", סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית רמי עבד אל-רחמן, ראש ארגון זכויות אדם סורי, הוסיף כי במהלך הלילה והבוקר נשמעו יריות באזוריה המרכזיים של העיר. לפי ארגונים לזכויות אדם, מניין ההרוגים בהפגנות שנערכו במהלך סוף השבוע הגיע ל-36, מתוכם 15 בני אדם נהרגו בדרעא - שם נפצעו 25 נוספים.

האו"ם מתכוון לשלוח בסוף השבוע הקרוב צוות שיעריך את המצב ההומניטרי בסוריה, כך אישרה אתמול ראש מועצת האו"ם לעניינים הומניטריים, ולרי אמוס. לדבריה, מועצת הביטחון ציינה בדיון שקיימה בנושא סוריה כי דמשק הסכימה לאשר את הגעת הצוות למדינה.

אתמול הודיעו ארצות הברית, בריטניה ושלוש מדינות אירופאיות נוספות במועצת הביטחון של האו"ם, כי בכוונתן להגיש הצעת החלטה הקוראת לפתוח בחקירה בבית הדין הבינלאומי בהאג נגד המשטר הסורי. "הגיע הזמן שהאו"ם ינקוט בצעדים נוספים על מנת להגביר את הלחץ על האחראים לאלימות נגד האזרחים בסוריה", אמר סגנו של שגריר בריטניה בתום ישיבת מועצת הביטחון שדנה במתרחש במדינה. טרם ברור אם סין ורוסיה יסכימו להצעה זו, כאשר נציגי מדינות אלה טענו בדיון כי יש להביא בחשבון את הרפורמות שאסד מנסה לכונן בארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully